[Czuwaj] ustawa o harcerstwie -ta sprzed wojny

majcin w autograf.pl majcin w autograf.pl
Pią, 18 Kwi 2008, 13:34:08 CEST

Ruch na liście zamarł, a mnie nurtuje pytanie, które postawiłem w poprzednim poście, a ponieważ nie mam możliwości udania się w najbliższym czasie do papierowej biblioteki, mam nadzieję, że ktoś na liście sie orientuje, lub będzie mógł sprawdzić:

1. Czy istniał ustawa o stowarzyszeniach uchwalona w roku 1922, regulująca działalność harcerstwa, jak długo obowiązywała i jaki jej zakres dotyczył harcerstwa?

2. Co dokładnie zawierały artykuły dotyczące harcerstwa z dekretu Prawo o stowarzyszeniach z 27 października 1932 roku oraz czy nadawanie statutu ZHP przez Ministra Spraw Wewnętrznych wynikało od początku z tego dekretu czy zostało tam umieszczone w wyniku poprawek wprowadzonych po II wojnie światowej?

3. Czy kiedykolwiek w Polsce funkcjonowała jakakolwiek inna ustawa odnosząca się wprost do działalności harcerskiej?

Pozdrawiam

Marcin Wojtczak