[Czuwaj] Re: ustawa o harcerstwie

Tomasz Kazubski dalkow w poczta.onet.pl
Czw, 17 Kwi 2008, 18:00:18 CEST

"Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net> napisał(a):

 > Jaka analiza porównawcza ? Ja sie odniosłem do Twojego zdania, że ustawa
 > nam niepotrzebna bo jeśli będzie to będzie zmieniana przy każdej zmianie
 > opcji politycznej rządzącej w Polsce. Bo tylko taki zarzut Podniosłeś.
 > (...)
 > sikor

problem jest w tym, że ja postawiłem pytanie, używając zwrotu: "jednak nurtuje mnie takie bardzo podstawowe pytanie" i na dodatek to pytanie składające się z dwóch części miało na końcu pytajniki

prawdopodobnie wbrew Twoim przypuszczeniom, nie było to pytanie retoryczne, a co za tym idzie nie było to zdanie oznajmujące i informujące "że ustawa nam niepotrzebna"
i ja nadal chętnie poznam zdanie Listowiczów Czuwaja, ale rzeczowe
nie musi być od razu analiza porównawcza na 10.000znaków,

chętnie przeczytam również jedno zdanie, ale miło by było, gdyby nie było napisane w sposób uszczypliwy
ja Twoich wpisów nie czytam, bo nie jest to przyjemne, ale jeżeli dotyczy wątku, który ja założyłem lub zabrałem w nim głos, to siłą rzeczy muszę to przeczytać, bo być może jest merytoryczny i neutralny i należało by na niego odpowiedzieć,

pozdrawiam serdecznie

tomek

ps. zamieszczam ponownie pytanie (nie retoryczne) z prośbą o zabranie głosu w sprawie

jednak nurtuje mnie takie bardzo podstawowe pytanie, bo widzę, że rzeczywiście idzie to w kierunku potwierdzenia ideałów harcerstwa w ustawie

ustawa jest aktem politycznym, a co się stanie, jeżeli w wyniku burzy politycznej za 12 lat dojdzie do władzy lewica i zmieni ustawę wprowadzając, że ruch harcerski powinien swoje ideały ukierunkowywać na poszanowanie związku kobiety z kobietą oraz mężczyzny z mężczyzną, czy wtedy ZHR i Zawiszacy zejdą do podziemia, czy stworzą ruch małkowskich?
a później do władzy dojdzie po 7 latach prawica w koalicji ze skrajną prawicą i zmienią ustawę o harcerstwie w ten sposób, że harcerka i harcerz muszą dążyć do zawarcia związku małżeńskiego, jako najlepszego modelu podstawowej komórki społecznej i ruch harcerski powinien potępić życie w konkubinacie, czy wtedy ZHP i jeszcze jakaś organizacja harcerska zejdą do podziemia, a może zmienią się w ruch skautowy, mocno zaznaczając swoją odrębność od ruchu harcerskiego?