Re: Re: [Czuwaj] jeszcze lepiej chroniÄ? KH

Tomasz Kazubski dalkow w poczta.onet.pl
Pią, 25 Kwi 2008, 17:23:52 CEST

"Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net> napisał(a):

 > To na pewno jest bardzo ważne, jak dokładnie brzmiała treść roty składanej przez p. ministra.
 > Ale ja ciagle zastanawiam się, skąd przesłanka, ze Krzyż nie jest wystarczająco chroniony.
 > Może rzecznik coś niedokładnie napisał w relacji i słowa ministra wcale tak nie brzmiały?
 > A jeśli tak brzmiały, to czy ktoś z ZHP miał odwage dopytać p. ministra o co chodzi? Jak mozna lepiej chronić Krzyz Harcerski?
 > A może to była uwaga rzucona mimochodem i nie ma co kruszyć kopii. Ale skoro to nic nie znacząca uwaga, to dlaczego jest o niej mowa w relacji?
> [...]

treść komunikatu: "Zasygnalizował również konieczność powrotu do rozmów związanych z kwestią ochrony Krzyża Harcerskiego."

ja nie za bardzo rozumiem, gdzie znajdujesz w treści komunikatu kwestię, "ze Krzyż nie jest wystarczająco chroniony"?

jeżeli nie ma błędu w treści komunikatu, to raczej skłaniałbym się do tego, że wcześniej sygnalizowano, iż KH nie jest do końca sprawiedliwie chroniony np. wg niektórych organizacji, a być może minister jako członek rządu miał się zorientować jakie były by możliwości prawne ochrony np. w formie ustawy, gdyż minister jako człowiek dobrze zorientowany w sytuacji ruchu harcerskiego wie o pomyśle stworzenia ustawy oraz ochrony za jego pomocą KH

dla mnie jest to zbyt lakoniczne stwierdzenie w komunikacie, jedyna nadzieja, że Druh Rafał Bednarczyk zdecyduje się odpowiedzieć na to pytanie

tomek