[Czuwaj] Re: Pytanie

s00hy suchy w harcerstwo.net
Pią, 22 Sie 2008, 09:31:18 CEST

>Ale to jeszcze nic, w niektórych polskich tekstach w sieci stoi, że
>Robert BP jest synem niejakiego "Reverenda" :)
>kalim

Tak. Reverand ubawił mnie setnie. Ten błąd ma swoje żródło w anglojęzycznym
haśle na wiki:
http://en.wikipedia.org/wiki/Robert_Baden-Powell,_1st_Baron_Baden-Powell

"His father Reverend Baden Powell, a Savilian Professor of Geometry at
Oxford University" - skąd osoba nieobeznana z językiem angielskim może
łatwo wyciągnąć błędny wniosek, iż chodzi o imię. (ja zorientowałem się
dopiero po sprawdzeniu w słowniku ;-)

Skąd zatem bierze się te H.G. występujące w wielu żródłach, np tu:
http://www.encyclopedia.com/doc/1G2-3404707729.html

"His father, Professor H.G. Baden Powell was a vicar and a professor of
natural science."

Domniemywam, iż to moze to być część tytułu naukowego. Coś jak M.D.

--
s00