=?ISO-8859-2?Q?Re: Re: Re: [Czuwaj] Harcerze oddali Chi=F1czykom o=B6rode k za d=B3ugi?=

mistrz44 w poczta.onet.pl mistrz44 w poczta.onet.pl
Nie, 24 Sie 2008, 15:59:32 CEST

"Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net> napisał(a):

> [...]
 Słowa wcale nie takie mocne, przykre i prawdziwe.
Sięgnij wstecz pamięcią Sławomirze ile harcerskiego majątku przeszło w obce ręce
po cichutku i zupełnie gratis, ile rozkradziono magazynów przy cichej
aprobacie władz kwitujących protokoły kolejnych kataklizmów, pożarów, kradzieży,
czy też po prostu kasacji - bo były braki.
popatrz ile zmarnotrawiono trwałego majątku budowanego przez kilka pokoleń
harcerskich, jak beztrosko zbywano budynki, ośrodki, kamienice.
Popatrz jak systematycznie poprzez nieudolne zarządzanie, promowanie
na stanowiska kierownicze kompletnych nieudaczników i karierowiczów
w stylu bmw, lub wiedzących komu ile i za co odpalić degradowany jest majątek
Związku. Popatrz też, jak bardzo bardzo władze bronią się przed autonomią środowisk,
przed względną i dozorowaną autonomią ekonomiczno-kwatermistrzowską.
No bo jeśli one będą autonomiczne i nie będzie można siegnąć do ich kasy...
I tak znikają w charakterze kosztów pośrednich, opłat od opłat,
 itp środki pozyskane na dole.
Wiele lat temu byłem na obozie wędrownym w Sudetach.
Z bliska, z polany soczysta zieleń lasu,piękna przyroda.
Kiedy wszedłeś w las trochę głębiej- cmentarzysko zabitych przez kwaśne deszcze kikutów drzew.
 Kiedy spojrzałeś z daleka na stoki połacie martwego lasu.
Tak wygląda obecnie Związek- kilka "zielonych" środowisk maskujących połacie
obumarłego harcerskiego życia. A czym głębiej w las- tym mniej zielonych gałązek.
Poza tym- ciągle odnoszę wrażenie,że najważniejsze pytanie "po co" pozostaje wciąż bez
należnej odpowiedzi. A bez sprecyzowania "po co" jak znaleźć odpowiedź na pytanie
"jak?" "czym?" "kim?"
M44