Re: [Czuwaj] system zastępowy [długie]

Michał Górecki g00rek64 w gmail.com
Nie, 31 Sie 2008, 14:56:46 CEST

W dniu 29 sierpnia 2008 12:03 użytkownik Michał Szyndel
<szyndel w gmail.com> napisał:
> witam,

> Po lekturze Phillipsa zacząłem myśleć o wprowadzeniu rozwiązań
> opisywanych w tej książce w całości. Wyobrażam to sobie w ten sposób,
> że harcerze po przejściu z zuchów formują zastępy i przygotowują się
> powoli do pracy samodzielnej (zastępami), ale ciągle odbywa się to
> całą drużyną w formie zbiórek drużyny raz w tygodniu. Przy przejściu
> do HS system nieco się zmienia (można zacząć wprowadzać to płynnie już
> u starszej części H) i zamiast zbiórek całej drużyny w jednym terminie
> odbywają się samodzielne zbiórki wszystkich zastępów (także w tym
> [...]

Pierwsze pytanie - przy jakim systemie dłigofalowej pracy drużyny?

Drużyny w szczepie, płynne przechodzenie całymi zastępami, zastępy
ludzi w podobnym wieku? Ile lat ma zastępowy?

Mi brakuje dyskusji popartej faktami, może nawet konferencji - właśnie
o systemie zastępowym. Nie kolejnego spędu instruktorów teoretyków
dywagujących o ideałach, tylko konferencji właśnie o systemie
zastępowym :]

U nas w hufcu staramy się reaktywować S.Z. od kilku ładnych lat - z
marnym rezultatem. Głównie dlatego, że ludzie napotykają różne
podstawowe problemy i nie ma kto im pomóc - system ten padł już dość
dawno i brakuje praktycznej wiedzy na ten temat. A czasami są to na
prawdę elementarne sprawy.