Re: [Czuwaj] system zastępowy [długie]

Michał Górecki g00rek64 w gmail.com
Nie, 31 Sie 2008, 14:59:22 CEST

W dniu 31 sierpnia 2008 14:56 użytkownik Michał Górecki
<g00rek64 w gmail.com> napisał:

> Pierwsze pytanie - przy jakim systemie dłigofalowej pracy drużyny?
>
> Drużyny w szczepie, płynne przechodzenie całymi zastępami, zastępy
> ludzi w podobnym wieku? Ile lat ma zastępowy?
>
> Mi brakuje dyskusji popartej faktami, może nawet konferencji - właśnie
> o systemie zastępowym. Nie kolejnego spędu instruktorów teoretyków
> dywagujących o ideałach, tylko konferencji właśnie o systemie
> zastępowym :]
>
> U nas w hufcu staramy się reaktywować S.Z. od kilku ładnych lat - z
> marnym rezultatem. Głównie dlatego, że ludzie napotykają różne
> [...]

Coś mi się za szybko wysłało :)

Więc wiem że istnieje możliwość silnych zastępów które już na poziomie
harcerskim mają zbiórki co tydzień, a zbiórki drużyny raz w miesiącu,
wiem że działa to we Wrocławiu. Natomiast drużyna o której mówię nie
działa w szczepie, jest częściowo wielopoziomowa, a na pewno ma
zastępowych o kilka lat starszych od ludzi...

Może niech wypowiedzą się inni, doświadczeni, bo zazwyczaj kończy się
to na wklejeniu przez Czesia linka do (skądinąd bardzo fajnego)
artykułu w HR ;))))))