Re: [Czuwaj] Trzeba wiedzieć kiedy ze sceny zejść... (Długi mail!)

Grzegorz Skrukwa greegors w icpnet.pl
Nie, 31 Sie 2008, 16:04:28 CEST

----- Original Message -----
From: "Michał Górecki" <g00rek64 w gmail.com>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Thursday, August 28, 2008 3:21 PM
Subject: [Czuwaj] Trzeba wiedzieć kiedy ze sceny zejść... (Długi mail!)

> Drodzy listowicze,
>
> Jako, że Lista Czuwaj stała się przez lata największym wolnym medium
> harcerskim, spieszę właśnie tu napisać o tym, że właśnie złożyłem
> rezygnację z funkcji Szefa Zespołu Mundurowego ZHP.

g00rek, dzięki za wszystko i mam nadzieję, że to nie koniec Twojej pracy na
rzecz harcerstwa. Reforma mundurowa  mimo wszystkich jej niedociągnięc (ech,
to 2-letnie czekanie na miękkie kapelusze... ;-) jest moim skromnym zdaniem
jednym z "jasnych punktów" w dziejach ZHP w ostatnich kilku a może i
kilkunastu latach.
Był to naprawdę krok w dobrym kierunku, zerwanie z praktyką iż mundur jest
niby traktowany jako "świętość" a faktycznie harcerze noszą go z
najwyższą niechęcią tylko na oficjałki i ceremoniałki, a poza tym nie bo
zawsze "za gorąco", "przecież tego i owego się nie robi w mundurze" itd.
Może i tak zatrzymaliśmy się w pół drogi, bo koszula polowym w 100% mundurem
pewnie już nigdy nie będzie, ale w każdym razie na pewno nowe mundury są
noszone zdecydowanie chętniej przez zwykłych ludzików poniżej 18 roku życia.
Na pewno wyglądamy teraz dużo lepiej niż 4 lata temu.
Szkoda że takich działań jak Twoje w kwestii mundurów nie ma w ZHP więcej.
Na pewno dzięki takim działaniom można zacząć zrywać z myśleniem, że
harcerstwo to organizacja zgrzebna, szaro-bura, w której wszystko jest
(sorry za wojskową dosadność) "ch...owe ale jednakowe", bylejakie, przegniłe
i zatęchłe.

pozdrawiam
GS