[Czuwaj] Pałatki...

Śro, 17 Gru 2008, 09:34:00 CET

Dnia środa, 17 grudnia 2008, Piotr Jurgielewicz napisał:

> Zresztą jeśli ktoś chce dobrą kurtkę to chyba potrzebuje ze 300 zł, do
> tego dobry polar drugie tyle. Pałatka kosztuje 30 zł, narzuca się ją na
> kurtkę i już wszystkim cieplej i lepiej wyglądają.

Czy lepiej wyglądają, to jest kwestia gustu, ale powiedz Piotrze jakbyś się
ubrał na emocjonujący, aktywny wieczór na powietrzu? W pałatkę? Dlaczego
(skoro się lepiej w niej wygląda) ludzie nie chodzą w pałatkach na codzień?
Dlaczego (skoro jest w niej cieplej) bezdomni nie ubierają się w pałatki?

> Zdaję sobie sprawę, że mamy XXI wiek i zapewne BiPi nosiłby soft shella,
> ale jest wiele środowisk, które nie stać na choćby podobne kurtki.

Jeżeli nie mogą mieć podobnych, niech mają niepodobne. Lepsze niepodobne
ubranie aktywnych młodych ludzi niż podobne pałataki.

> Dodatkowo nie znam metodologii badań, które wskazują że harcerze w
> pałatkach wywołują tylko śmiech i politowanie - czy ktoś by mógł je
> przedstawić.

Odpowiem taką historią: Czytałem kiedyś w gazecie, że zrobiono badania, które
miały odpowiedzieć na pytanie: "Gdzie Polacy najczęsciej kupują leki?".
Okazało się, że najczęściej kupują w aptece obok przychodni, w której wypisano
receptę, a w drugiej kolejności w aptece obok swojego miejsca zamieszkania.
Czy naprawdę trzeba było badań, aby stwierdzić taką oczywistość?

Podobnie jest z pałatakami. Poza harcerzami pałatki noszą tylko żołnierze. Ja
pragnę, aby ludzie nie kojarzyli harcerzy z "małymi żołnierzami", ale z
"małymi himalaistami". "O patrz ten gość wygląda jak mały Wielicki! (czyli
aktywny, odporny, lubiący wyzwania) Kto to? A to jakiś harcerz idzie na
zbiórkę..."

Jeżeli zaś chodzi o koszty. Jest to normalna pałka, którą się wali w głowę
tych, którzy chcą zmian. Niestety Piotrze firma Decathlon zadaje kłam twoim
twierdzeniom. Można tam kupić odzież turystyczną w naprawdę atrakcyjnych
cenach (buty za 49 zł). Nie jest to oczywiście sprzęt dobrej jakości, ale  pod
każdym względem przebija pałatkę i można kupić jednolite. Przy dużych zakupach
daje się nawet wynegocjować obniżki.

> Proponuję szukać złotego środka.

Osławiony "złoty środek" dotyczy raczej niepopadania w skrajności w sprawach
moralnych. W omawianej kwestii "pałatki vs kurtki turystyczne" trudno
dyskutować o złotym środku skoro IMHO jeden biegun jest kompletnie
nieakceptowalny. To jakby szukać złotego środka między kałem a kakałem.

--
hm Marcin Bednarski
parasol w harcerstwo.net