[Czuwaj] Pałatki...

WIKING hkt97fo w wp.pl
Śro, 17 Gru 2008, 09:57:59 CET

Witam
Obserwuję dyskusję na temat nieszczęsnych pałatek, ich przydatności i
kojarzenia ludzi z "małymi żołnierzami" .... Dziwna to dyskusja gdy non
stop na różnych stronach hufcowych, drużyn czy też chorągwi widzimy
harcerzy ubranych w skoki, buty specjalne MON, UeSy , berety wojskowe z
lilijką i  inne tego typu akcesoria jednoznacznie utożsamiające harcerza
z "mundurowym". Dyskusja nt. pałatek w tym przypadku staje się dla mnie
śmieszna. Bo czymże różni się w skojarzeniu harcerz w pałatce od
harcerza w skokach czy US-e. Też utożsamia się z wojskiem. Jednak w
drugim przypadku bardziej niż jeśli stoi w pałatce na warcie honorowej.
Mi jako byłemu żołnierzowi zawodowemu harcerz w pałatce bardzo mało się
kojarzył z "Wojakiem" zaś w innych strojach "MON-owskich" zawsze.

Niby dobrym pomysłem były serie ubiorów ZHP ale ceny powalały.
Przytaczane są sklepy jak można się ubrać jednolicie. Ale niestety
najtaniej jest ubrać się po prostu w demobil.czym są pałatki, czy kurtki
zimowe dostepne w AMW czy allegro. Na pewno taniej niż kupując
jednolicie kurtki hydro, termo .... Bo po co kupować jakiś tani szajs
żeby tracić kasę - tylko po to aby była alternatywa do pałatek i tym
podobnych strojów ?

Nie ukrywam że szlag by mnie trafił gdyby stali harcerze w mundurach
typowo wojskowych a wartach czy imprezach reprezentacyjnych, choćby
betlejemskie światełko (aczkolwiek rozumiem miłośników militariów) ale w
pałatkach narzuconych na mundur czemu nie. MOże i posypią się na mnie
gromy ale swoje zdanie wyraziłem :) . Dla mnie pałatka jest wiąż dobra
na złą porę roku i bardzo często jej używam. Ale zgodnie z duchem czasu
używam również świetnego hufcowego polara idealnego na dni bezdeszczowe
i może tu jest droga ? Nie wiem.

A tak szczerze jest jakiś regulamin mundurowy czy odpowiednik bo nie mam
pojęcia jak to się obecnie nazywa i po prostu egzekwujmy go.

Czuwaj
pwd Robert Filipski

ten starej daty ....