[Czuwaj] Grudniowy numer Na tropie

Grzegorz Skrukwa greegors w icpnet.pl
Wto, 23 Gru 2008, 23:55:41 CET

----- Original Message -----
From: "washa" <washa w tlen.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Tuesday, December 23, 2008 11:32 PM
Subject: Re: [Czuwaj] Grudniowy numer Na tropie
>Ale przecież to takie proste jest. Oczywiście możemy wejść w polemikę na
zasadzie "było lepiej wymyśleć" tyle że ona średnio merytoryczna jest.

Merytoryczna jest, bo w tym wypadku polega na tym, że realnie jest bardzo
dużo dyskutantów którzy piszą o tym że harcerstwo powinno stać się
nowoczesne, ale jakoś nie widać konkretnych propozycji owego nowoczesnego
harcerstwa. A jeśli jakieś są to wyłacznie dla grupy wiekowej wędrowników.
Nic dla HS i H.
Dlaczego nie biliście w "Na Tropie" na alarm wcześniej? Przecież o Szczycie
Klimatycznym było wiadomo od dawna. O "Czasie Bohaterów" tak samo.

>Przykład Wielkopolski pokazuje  po  prostu nagą i bolesną prawdę o ZHP -
nie jesteśmy nowoczesną, patrzącą w przyszłość organizacją. Jesteśmy
stutysięcznym >skansenem dla miłośników pałatek, lasek skautowych i innych
wynalazków.

To jest typowy błąd popełniany przez "modernizatorów" w nieśmiertelnych
dyskusjach o pałatkach. Postrzegacie młodzież jednowymiarowo. Że albo ktoś
nosi pałatkę i jest ze skansenu, albo nie nosi. Ostatnie 3 lata były
deszczowe i pałatka na obozach mojego środowiska była jedną z bardziej
poszukiwanych rzeczy. Kilka osób nosi się z zamiarem kupienia sobie pałatki,
a 2 chyba już to nawet zrobiły. Ci sami ludzie na codzień słuchają jakichś
zespołów których nazwy mi nic nie mówią (bo ja jestem już z innej epoki),
NIKT z nich nie słucha Kaczmarskiego, Starego Dobrego itd., może 1 z nich na
20 nosi glany, interesują się np. rajdami ekstremalnymi, maratonami, piłką
nożną, podróżami po świecie, imprezami tanecznymi itd. A na obozach jakoś
chcą dziwnie nosić pałatki...

>Zaklinamy rzeczywistość mówiąc że to tylko kwestia tego, że nikt nie
pracuje nad naszym wizerunkiem.Choćbyśmy mieli najlepszych speców od
wizerunku (a nie mamy nawet tych srednich) to i tak ich praca szłaby na
marne bo to sprzedawanie starych butów w nowym pudełku.

To weźcie i uszyjcie te nowe buty.

Pozdrawiam serdecznie
Grzegorz Skrukwa

Dnia 23 grudnia 2008 22:00 "Grzegorz Skrukwa" <greegors w icpnet.pl>