[Czuwaj] Regulamin musztry AD 1997 - aktualny, czy nie?

Darek Brzuska brzuska w mp.pl
Śro, 6 Lut 2008, 23:31:35 CET

Krzysztof napisał:

> [...]
> się całkowitemu jej wyrugowaniu z harcerstwa. Zauważamy również, że
> forma ta może być niebezpieczna (młotek jest wspaniałym narzędziem, ale
> można sobie nim zrobić krzywdę). I jeszcze powinna być precyzyjnie
> opisana, stąd za chwalebne uważamy dążenie do poprawienia regulaminu.
> Ponadto potępiamy musztrę:
> - trwającą dłużej niż 10-15 minut,
> - nie traktowaną z humorem,
> - używaną jako kara,
> - służącą do wyżywania się na bliźnich,
> - podczas której, jakiś głąb się wydziera,
> - służącą poprawieniu nastroju przełożonego,
A Janusz zwany Sikor uzupełnił. Nic dodać, nic ująć. Nawet z moim
ulubionym oponentem Michałem się właściwie zgadzam (znowu).

Ja myślę tak:
Bieg harcerski jest formą pracy. Stosowaną w konkretnym celu. Są zasady
przeprowadzania biegów harcerskich i chcąc postępować zgodnie ze sztuką
należy je znać. Nie każdy drużynowy harcerski musi stosować tę formę pracy
(choć powinien)

Gra terenowa jest formą pracy. Stosowaną w konkretnym celu. Są zasady
przeprowadzania gier terenowych i chcąc postępować zgodnie ze sztuką
należy je znać. Nie każdy drużynowy harcerski musi stosować tę formę pracy
(choć powinien)

Musztra harcerska jest formą pracy. Stosowaną ...

Postawiliśmy tezę, że zasady musztry wymagają poprawy. Chcemy je poprawić.
Nie zamierzam nikogo zmuszać do stosowania tej formy pracy. Jak ktoś
prowadzi drużynę / organizuje obóz bez odrobiny apelu czy zbiórki - chwała
mu. Chętnie bym to zobaczył. Jak ktoś prowadzi drużynę / organizuje obóz
wyłącznie lub prawie wyłącznie składający się z apeli i zbiórek - hańba
mu. Ale podobnie byłoby, gdyby życie drużyny / obozu składało się
wyłącznie z biegow harcerskich.

BTW. Ktoś jest chętny do poradnika biegów harcerskich? Ta forma to moje
hobby.

Dziękuję za wszystkie zgłoszenia i rady, a także za możliwość przeczytania
całej dyskusji. Obiecuję, że w razie przyjęcia przez Władzę Harcerską
Miłościwą Naszą (:-)) mojej oferty zajęcia się tym zagadnieniem, poproszę
zainteresowanych o współpracę i skorzystamy z materiałów z tej dyskusji.

Spocznij. W miejscu rozejść się. MSPANC
Zwłaszcza że już przekonujecie się o tym, do czego nie trzeba przekonywać.

Darek Brrrrr