[Czuwaj] statut

Michał Górecki g00rek64 w gmail.com
Śro, 13 Lut 2008, 17:23:09 CET

13 Feb 2008 16:54:14 +0100, Pawel Dobosz <pawel.dobosz w interia.pl>
napisał(a):

> Wbrew pozorom, zmiany w strukturze i mustrze wcale nie muszą iść zupełnie
> odrębnymi torami. Dzisiejszy system zarządzania organizacją opiera się
> bowiem m.in. na hierarchicznej, bezpośredniej podległości służbowej:
> szeregowy - zastępowy - drużynowy - (komendant szczepu) - komendant hufca
> -
> komendant choragwi - Naczelnik ZHP. Specjalistą od ceremoniału nie jestem,
> ale wydaje mi się, że cały czas obowiązują zasady, wedle których np.
> komendant chorągwi przybywający z oficjalną wizytą do Naczelnika powinien
> [...]

Właśnie, właśnie. Tylko przecież my takich zmian się boimy... To byłaby
wręcz rewolucja.
Ale może czas ją zrobić? Czy te pseudowojskowe struktury są nam do czegoś
potrzebne? Czy na pewno ich chcemy? To zupełnie inne podejście, jak już
pisałem w strukturze irlandzkiej rysuje się schemat organizacji od  góry -
na górze jest drużynowy.

To zupełnie inaczej niż w wojsku, gdzie jak wiadomo generał to generał...