[Czuwaj] raport karny - śladem: Kto przed kim salutuje

Darek Brzuska brzuska w mp.pl
Pią, 15 Lut 2008, 00:19:41 CET

Mój wieczny oponent Michał Górecki nie wytrzymał mojego kapralskiego
podejścia:

Ja:
Michał:
> A ja tak się zastanawiam czym różni się ta rozmowa od takiej normalnej.
> To znaczy chyba tym, że można podkreślić swoja pozycję i podnieść
> dramaturgię chwili. Bo po co ten meldunek i cała otoczka?
Dokładnie tak. Sam bym tego nie ujął lepiej.

> Nie można po prostu przeprowadzić normalnego postępowania, nie wiem
> rozmowy, czy czegokolwiek innego?
Można.
Ponieważ do jednych trafia normalne słowo, bez dramatycznej otoczki, to
zastosuję normalne słowo. Ponieważ do drugich nie trafia normalne słowo,
to zastosuję słowo w dramatycznej otoczce.

Oczywiście zdaję sobie sprawę z tego, że za chwilę zgłoszą się oponenci,
którzy ZAWSZE potrafią rozwiązać problemy wychowawcze tylko poprzez
normalną rozmowę, bez wzmacniania przekazu środkami cokolwiek teatralnymi.

> Czy taki "karny raport" to własnie duch metody skautowej, czy duch "ja tu
> rządzę więc się melduj!"?
> Czy duch szkolnictwa na styl pruski od którego BP chciał uciec (i jako
> alternatywę stworzył skauting)?
Ani, ani. To środek wychowawczy, który w stosunku do niektórych chłopców w
wieku harcerskim jest skuteczny.

> Im bardziej się przyglądam metodom tego typu tym mniej mają one dla mnie
> wspólnego z naturalnością. A więcej z drogą na skróty.
A tu sobie możemy podyskutować, czym jest naturalność. Dla chłopców w
wieku harcerskim sprzeczności z naturalnością nie dostrzegam. I zgadzam
się że jest to droga na skróty. Co nie znaczy, że nie należy jej w
konkretnych przypadkach stosować.

D.