[Czuwaj] z pustego nawet Salomon nie naleje

Kamil Wais kalimu w wp.pl
Wto, 19 Lut 2008, 14:36:03 CET

Wiadomość od: Tomasz Kazubski
E-mail: dalkow w poczta.onet.pl
Data: niedziela 17 lutego 2008 (16:03:01)
Temat: Re: Re: Re: [Czuwaj] z pustego nawet Salomon nie naleje

TK> z drugiej strony nie może być tak, że w dyskusji uczestniczyć
TK> będą tylko "a bo my w 39roku" i ktoś będzie sięgał do sprawdzonych
TK> rzeczy z przeszłości, zapominając, że w hufcu jest Internet (nie
TK> chciałem nikogo urazić tym '39', u nas tak się określa ludzi oderwanych od rzeczywistości)

Korzystając z tego wątku chciałbym zwrócić tylko uwagę na jedną rzecz.
Mianowicie, że przy podejmowaniu decyzji dotyczących współczesnego
harcerstwa dobrze jest się, moim zdaniem, zastanowić jak to się
dzieje, że tak wielu ludzi w słusznym już wieku wspomina dziś z taką
nostalgią to harcerstwo przedwojenne, które potrafiło zrobić na nich
tak duże wrażenie gdy sami byli młodymi ludźmi
(np. z dumą po wielu latach opowiadane wspomnienia, o byciu uczestnikami
Jubileuszowego Zlotu w Spale w 1935r. Czy ktoś będzie w podobny sposób
opowiadał za pare lat o zlocie w Kielcach 2007?)

Dlatego też proponuję na historię naszej (i innych organizacji)
spojrzeć jako na źródło wiedzy, która może uzupełnić nasze
doświadczenia i pomagać podejmować właściwe decyzje i tak jak nie
ignorowałbym Internetu, tak nie ignorowałbym doświaczeń organizacji
- nawet tych sprzed wielu już lat.

Kamil Wais