Re: [Czuwaj] Kto ma czynne prawo wyborcze na zjeździe hufca - prośba o wykładnię

Grzegorz Całek g.c w onet.pl
Śro, 20 Lut 2008, 20:25:22 CET

| Zamierzam odwołać się do mojej komendantki w sprawie tego rozkazu,
| gdyż uważam, że w zjeździe z prawem czynnym nie powinni generalnie
| uczestniczyć członkowie zespołów a tym bardziej osoby bez stopnia
| instruktorskiego. Czy waszym zdaniem wobec powyższego mogę odwołać się
| do zapisu statutowego:
| Istotnie są tutaj dwie kwestie. "Tryb mianowania" i "związane z
| realizacją zadań statutowych".

Michale!

Pewnie się zdziwisz, ale zniechęcałbym Cię do odwoływania, ponieważ
1) to nieskuteczne - zmiana trybu z powołania na mianowanie, to tylko
kwestia napisania nowego rozkazu (jeśli komendantka będzie uparta)
2) nie masz racji co do nieinstruktorów - skoro komendantka powierzyła im
funkcję (zgodnie ze Statutem pewnie traktując sytuację jako wyjątkową)
3) racja jest po stronie komendantki w kwestii realizacji zadań
statutowych (przerabiał to NSH - ograniczając czynne prawo właściwie tylko
zwykłym członkom kręgów)
4) zyskasz miano zadymiarza, pieniacza, oszołoma itp. itd.

Generalnie problem demokracji kruczków (pisałem o tym w "Czuwaj" 4 lata
temu!) będziemy mieli dopóki w kwestii czynnego prawa wyborczego nie
dorobimy się prostego, jednoznacznego rozwiązania opartego na wyliczeniu
uprawnionych funkcji, np.;

wersja 1)
Czynne prawo wyborcze mają drużynowi.

wersja 2)
Czynne prawo wyborcze mają drużynowi, komendanci szczepów i związków
drużyn

wersja 3)
Czynne prawo wyborcze mają drużynowi, komendanci szczepów i związków
drużyn oraz członkowie komendy hufca

wersja 4)
Czynne prawo wyborcze mają drużynowi, komendanci szczepów i związków
drużyn oraz członkowie władz hufca.

GC