Re: [Czuwaj] Kto ma czynne prawo wyborcze na zjeździe hufca - prośba o wykładnię

Krzysztof Ludwig krzysiekl w interia.pl
Śro, 20 Lut 2008, 22:56:19 CET

Hej!

Rafał napisał:
> W zeszłym roku czynnego głosu nie mieli członkowie ZKK i KSI nawet...
> Tylko
> drużynowi, szefowie jednostek (szczepów, kręgów) szefowie komisji
> hufcowych
> i namiestnictw i komenda, komisja rewizyjna i sąd...
>
> Seascout1.

Otóż wydaje mi się, że nie do końca ta decyzja komendanta hufca była
legalna. A przynajmniej można by ją było zaskarżyć.
IMHO nie można pozbawić prawa głosowania szefa ZKK i członków (wszystkich)
KSI, gdyż powołanie ich musi następować w trybie mianowania. Wymagają tego
uchwały RN "w sprawie systemu stopni instruktorskich" i "Kształcenie kadry w
Związku Harcerstwa Polskiego"
Nie wnikam w to, czy rozwiązanie to jest słuszne.
Co do członków ZKK, to chyba celowym było nie używanie trybu mianowania. Po
to, by członkiem zespołu mógł być nie-instruktor specjalista.

Poniżej fragmenty ze wspomnianych uchwał RN:
- "12. Zespół kadry kształcącej hufca składa się z co najmniej
 trzech instruktorów z odznaką kadry kształcącej. Zespół kadry kształcącej
 hufca jest powoływany rozkazem komendanta hufca.
13. Szefem zespołu kadry kształcącej hufca może zostać instruktor
posiadający odznakę kadry kształcącej. Szefa zespołu kadry kształcącej hufca
mianuje rozkazem komendant hufca."
"11. Członków KSI, w tym przewodniczącego i jego zastępców, mianuje
właściwy komendant. "

Pozdrawiam!

Krzysiek

Jozin z bazin w Twojej komorce !