RE: [Czuwaj] Kto ma czynne prawo wyborcze na zjeździe hufca - prośba o wykładnię

Seascout seascout w o2.pl
Śro, 20 Lut 2008, 23:11:09 CET

::Otóż wydaje mi się, że nie do końca ta decyzja komendanta hufca była
::legalna. A przynajmniej można by ją było zaskarżyć.
::IMHO nie można pozbawić prawa głosowania szefa ZKK i członków (wszystkich)
::KSI, gdyż powołanie ich musi następować w trybie mianowania. Wymagają tego
::uchwały RN "w sprawie systemu stopni instruktorskich" i "Kształcenie kadry
::w
::Związku Harcerstwa Polskiego"

Szefowie ZKK i KSI mieli czynne prawo wyborcze. Tak się złożyło, ze akurat
wszyscy członkowie ZKK też, ale to dlatego, że pełnili funkcje statutowe
poza ZKK - są drużynowymi, szefami jednostek, członkami komendy,
namiestnikami...

::Poniżej fragmenty ze wspomnianych uchwał RN:
::- "12. Zespół kadry kształcącej hufca składa się z co najmniej
::trzech instruktorów z odznaką kadry kształcącej. Zespół kadry kształcącej
:: hufca jest powoływany rozkazem komendanta hufca.

No właśnie. Tu jest kruczek. Powołanie to nie mianowanie. Choć zdaniem
autorytetów prawnych w ZHP powołanie i mianowanie to jest dokładnie to samo.

Napisałem o tym dlatego, ze my świadomie się samoograniczamy. W opozycji do
hufców, gdzie przed zjazdami mianuje się nagle opiekunów gablotek i różne
inne fikcyjne funkcje...

Odsyłam do wspomnianego już artykułu Grzegorza w Czuwaju :)

Seascout