[Czuwaj] Re[3]: Gierki kancelarii Przezydenta RP

harclot w poczta.onet.pl harclot w poczta.onet.pl
Pon, 25 Lut 2008, 03:15:28 CET

Użytkownik Piotr Giczela <piotr.giczela w zhr.pl> napisał:
>Michał PiotrowskiBardzo ciekawie odpisał na mój list prezentując własny punkt widzenia na podstawie sobie dostępnych źródeł, którym ufa. Ja ich też nie kwestionuję, więc z ciekawością przyjąłem te informacje. Jedna rzecz tylko budzi moje zastrzeżenia...

> [...]

Z tymi źródłami jest ten problem że mają "luki". A to powoduje że trzeba z nich korzystać bardzo uważnie. Wspomnienia Jacka Kuronia sa po prostu subiektywne choć zawierają sporo istotnych informacji które staja sie widoczne gdy zna się szerszy kontekst i dodatkowe źródła.

A co do Persaka to sądzę że opisując jesień/zimę 1956 "zgubił" część źródeł, co jednak wydaje mi sie dość dziwne jak na historyka o dość solidnej opinii.

Mam nadzieje że skoryguje to w nowym wydaniu. Szczególnie jeśli w Krakowie powstanie zapowiadane (przez RMK) Muzeum Ruchu Harcerskiego.

Czesław