[Czuwaj] Re[2]: Gierki kancelarii Przezydenta RP

Cezary Stawski cezary.stawski w sympatico.ca
Wto, 26 Lut 2008, 05:17:09 CET

No to tak dla urozmaicenia dodam że nasze Naczelnictwo w Londynie stoi
twardo na stanowisku że tylko my jesteśmy jedynymi i nieprzerwanymi
kontynuatorami ZHP przedwojennego. Kilka tygodni temu na Nadzwyczajnym
Zjeździe  w Londynie rozgorzała gorąca dyskusja na temat celowości zmiany
oficjalnej nazwy ZHP (tego zagraniczego) na ZHP pgk, która to nazwa jest w
praktyce powszechnie używana. Zdziwienie budzi raczej fakt że właśnie ona
nie jest nazwą oficjalną. Propozycja ta jednak została odrzucona
przytłaczającą wiekszością głosów, niemniej jednak przeszedł wniosek by
dokładniej zbadać konsekwencje prawne takiej zmiany.
W praktyce więc mamy dwa ZHP, oba pretendują do miana jedynego kontynuatora
i oba mają swoje "niepodważalne" argumenty. Nie dam sobie niczego uciąć za
to ale mam głębokie przeświadczenie (osobiste) że u źródeł wypowiedzi pana
Kaczyńskiego pobrzmiewiają echa naszej dyskusji zjazdowej gdzie idei tej
kontynuacji broniono jak niepodległości.
Pozdrowienia
Cezary Stawski hm
hufiec Montreal