Re: [Czuwaj] przetwarzanie danych/ zbiórki

seascout w o2.pl seascout w o2.pl
Wto, 26 Lut 2008, 17:32:56 CET

> Jak to jest ze zbiórkami zastępów, zgodnie z prawem. Czy na takich
> zbiórkach powinien być ktoś pelnoletni? Czy jeśli takie  zbiórki
> zastępów odbywają się np. u kogoś w domu lub np. w lesie lub u kogoś w
> ogrodzie to czy powinien być tam ktoś "dorosły" - przyboczny? drużynowy?
> No chyba, że zastępowy jest pełnoletni.
>
> Nefret

Teoretycznie... powinien być.

Ja pare razy rekomendowałem takie rozwiązanie, że rodzice na początku roku podpisują oświadczenie, ze wiedza na czym polega harcerstwo i zgadzają się na udział ich dziecka w zbiórkach zastępu, na których nie ma dorosłego opiekuna.

Chciałem nawet, zeby GK przygotowała taki druk, o brzmieniu skonsultowanym z prawnikami, jeden dla wszystkich, zebyś Ty, jako druzynowa, nie musiała się zastanawiać, czy takie oświadczenie wystarczająco dobrze Cie zabezpiecza. Ale cóż... Moze kiedys GK znajdzie czas zając się sprawami druzynowych :)

Na razie może trzeba skonsultowac się z jakims znajomym prawnikiem w hufcu.

Ja widze takie rozwiązanie...

Seascout