Re: Grudzień 1956, było:Re: [Czuwaj] Re: Gierki kancelarii Przezydenta RP

Piotr Kowalski kowlak w gmail.com
Śro, 27 Lut 2008, 15:16:53 CET

27-02-08, czesiek.harcerstwo <czesiek w harcerstwo.net> napisał(a):

> Niestety nie, ale może wkrótce...

Mam nadzieję i życzę Ci tego z całego serca :)

> 4 grudnia 1956 podczas wiecu w Colegium Novum UJ
> publicznie uchwalono reaktywowanie Związku Harcerstwa Polskiego,
> a własciwie "wznowienie działalnosci", jako że komuniści zapomnieli
> "skasować" ZHP w rejestrach.
> Fakt reaktywowania ZHP oficjalnie zgłoszono w ministerstwie w dniu 5
> grudnia
> 1956
> i zalegalizowano stosownym wpisem w rejestrze stowarzyszeń.

A możesz napisać coś więcej. Kto był w Łodzi wiem a kto był w Krakowie nie
wiem. Pewnie nie tylko ja więc może możesz moją wiedzę jakoś uzupełnić.

To co piszę nie jest jakąś nowoscią.
> Już w 1985 roku ukazał sie artykuł:
> "Reaktywowanie ZHP w Krakowie w grudniu 1956"
> (Harcerz Rzeczypospolitej, 1985, nr 12)

A może jakiś skan. Bo ja jakoś nie mam w domu HR z 1985 roku :)

Kowlak