[Czuwaj] Re:Po Jamboree

Anna Piekarz aniapiekarz w wp.pl
Śro, 2 Sty 2008, 12:00:08 CET

O ile się nie mylę to od pozyczki udzielonej nie przez udziałowca
(wlaściciela) fundacji nalezy opłacic podatek PCC  w wysokości 2%
(wyjątek stanowią tu pożyczki do 5000 od jednej osoby i w s sumie 25000w
ciagu 3 lat) Jezeli pozyczke udziela udziałowiec to podatek wynosi 0,5%
ale od kazdej pozyczki. Obowiązek podatkowy następuje do 14 dni od
udzielenia pożyczki. Oznacza to, że US jest poinformowany o pożyczce,
jej wysokości a w dokumentach fundacji znajduje sie potwierdzenie opłaty
podatku PCC (od czynności cywilno-prawnych)
No chyba, ze fundacja jest ogranizacja PP to wtedy istnieja zwolnienia z
tego podatku pod warunkiem, że zostały te pieniadze odpowiednio z ustawą
wydatkowane.
I nie ma co się obrażać o US bo przeciez urzedy sa po naszej stronie :)
i lepiej sprawy wyjasniac wczesniej niż potem np. po 5 latach spłacac
cos z odsetkami, czy nie daj Bóg zapłacic 75% podatku czego nikomu nie
zyczę :)
Sądzę, że juz CKR wszystko dokładnie wyjaśni a potem wszystko sobie
przeczytamy :)
Pozdrawiam :)
ania p.

Dnia 2-01-2008 o godz. 11:13 seascout w o2.pl napisał(a):

> Czesiu... Ty jestes specjalistą w tych sprawach. Istnieje obowiązek
> powiadamiania US o pozyczkach powyzej jakiejś kwoty. I chyba, aby byc w
> zgodzie z prawem, trzeba to zrobić.
> Pamiętam, ze Rafał Bednarczyk domagał się zgłoszenia pożyczki do
> US, gdy prywatny przedsiębiorca pozyczył pieniądze GK za poprzedniej
> kadencji GK (Rafał był wtedy członkiem komisji RN do spraw
> zarządzania i finasów).
>
> Ja - przyznam sie szczerze - nie wiem od jakiej kwoty trzeba zgłaszać
> pozyczke do US i jak się to robi, więc nie wypowiadam sie w tej
> [...]

Zagłosuj i zgarnij 10.000 złotych!
Wybierz z nami Internetowego SportoWWWca Roku.
Oddaj swój głos na najlepszego.
Kliknij -> http://klik.wp.pl/?adr=http%3A%2F%2Fcorto.www.wp.pl%2Fas%2Fsportowiec2007.html&sid=166