[Czuwaj] Re: służbowe faktury

Janusz Sikorski jsikorski w wp.pl
Pią, 11 Sty 2008, 23:49:49 CET

Dnia 11-01-2008 o 22:51:13 <czuwaj-request w listy.czuwaj.net> napisał:

> I nie ma
> dyskusji. Może zaskutkować nie rozliczeniem zakupów.
> Jaka karta służbowa? Nie mogliœmy już wtedy używać hufcowych kart do
> bankomatu. Dzięki temu wspierany był rynek paliwowy, bo ktoœ musiał
> dostarczyc pienišdze np. na obozy.
> Już nie zdziwiona
> Anka Miszczak
> Szczecin

Nie ma czegos takiego jak nie rozliczenie zakupów. Komuś się cos
najwyraźniej pomytlało w mózgu. Jeśli dana rzecz była kupiona, bo była
taka potrzeba, zakup jest zgodny z działąlnością statutową to
nierozliczenie takiego zakupu należy nazwać po imieniu czyli...
ZAGARNIĘCIEM MIENIA, potocznie zwanym kradzieżą ewentualnie wyłudzeniem.
Należy w takim przypadku zgłosić sie do sądu i to nie żadnego harcerskiego
tylko powszechnego i ZHP bedzie musiało zapłacić kwotę wraz z odsetkami.

To po pierwsze.

> I napiszcie szybko, że tak absurdalne zalecenia już nie obowiązują a
> ludzie, którzy postanowili utrudniać takimi chorymi przepisami życie
> instruktorów zostali przynajmniej ukarani.

> Nie pozwólcie nam zbyt długo czekać...

> Kowlak

Zalecenia być może tak, przepisy NIE. Nie ma takich przepisów.

To po drugie.

> Ale obiecuje, ze w poniedziałek odwiedzimy panie z UKS,
> które nas nieustannie kontroluja i zadamy pytanie
> skad się bierze taki (zgadzam się w calej rozciaglosci!)
> idiotyczny przepis.

> pozdrawiam
> Rafal

No trzeba iść tyle że odpowiedź będzie zawiła bo... Nie ma przepisu
mówiącego wprost że nie wolno płacić prywatna kartą za służbowe zakupy.
Równiez interpretacja istniejących przepisów bedzie musiała być mocno
naciągana. I jak juz to będzie to sprawą interpretacyjną.
Na upartego można się doczepić ale powtarzam w równym stopniu do płatności
karta jak i do płatności prywatną gotówką, a więc w grę wchodzą WSZYSTKIE
ZAKUPY ROBIONE DLA ZHP BEZ POBIERANIA WCZEŚNIEJ ZALICZKI.  Oczywiście tak
jest w opisywanej sytuacji, bo szarości sie pojawiaja jak dany człowiek
wziął wcześniej zaliczke i wpłacił ja na swoje konto po czym płacił
prywatną kartą. Ale wątpliwości wzbudzi wówczas fakt przechowywania
środków ZHP na prywatnym koncie. Tyle że to inna sprawa.

To by było na tyle w tej sprawie.

Inną sprawą jest że gdyby nie było chorągwi to nie byłoby przynajmniej
połowy zbędnych zaleceń czy praktyk. ;)

Janusz Sikorski