[Czuwaj] Re: służbowe faktury...

Janusz Sikorski jsikorski w wp.pl
Sob, 12 Sty 2008, 21:51:49 CET

Dnia 12-01-2008 o 19:36:40 <czuwaj-request w listy.czuwaj.net> napisał:

> Nie moge wskazać podstawy prawnej, ale rozmawiałm z księgową i
> powiedziała że prawnie wygląda to tak:
> - jeśli ktoś dostał zaliczkę (np. na obóz) to może całą kase wpłacić
> na prywatne konto (w końcu ta kasa do czasu rozliczenia zaliczki jest
> w jego zarządzie) i normalnie płacić za wydatki służbowe i nikt nie
> ma prawa tego podważyć.
> - nie można za to płacić kartami prywtanymi "na codzień" ponieważ to
> jest jakby pożyczka na rzecz ZHP (ktoś w imieniu ZHP wydaje pieniądze
> w sklepie, których w sumie nie ma - pieniądze na koncie są w sumie
> [...]

Niestety ale ta interpretacja zupełnie nie trzyma się kupy.
Po pierwsze NIE WOLNO WPŁACAĆ KASY ZHP NA SWOJE KONTO. Nigdy. Smutne ale
prawdziwe. Posiadanie pieniędzy na koncie wiąże się ze stosownymi
profitami tak więc POSIADANIE KASY ZHP NA PRYWATNYM KONCIE JEST NIEZGODNE
Z PRAWEM (są np odsetki, albo podwyższa to zdolnośc kredytową czy też np.
nie ma odsetek bo skasujesz sobie debet kasą z ZHP) Jazda zaczyna się np w
momęcie śmierci właściciela konta czy zajęcia komorniczego, więc proszę
nie pisz że można kasę ZHP wpłacac na prywatne konto. Nie wnikam tu czy to
mądre czy głupie. Ja na dziś ratuje się ksiażeczką PKO na drużynę (dobrze,
że mam bo nowych juz nie da się założyć). Zresztą spotkałem sie w
orzeczeniem SH w którym za wpłacenie kasy na prywatne konto gość dostał 2
lata zakazu prowadzenia obozu. I choć to złośliwe było to jednak zgodne z
prawem.
Za zupełne kuriozum nalezy uznac tłumaczenie że kartą nie wolno a gotówka
to wolno. Bo co ? Kartą nie wolno BO CIĘ ZŁAPIĄ a gotówką wolno bo złapać
trudniej ? Co to wogóle ma być ????
JEŚLI NIE WOLNO KARTA TO NIE WOLNO I GOTÓWKĄ. Koniec.
Teraz co do przepisów.
Zespół doradców (w tym podatkowych) firmy konsultingowej czeka i będzie
wdzięczny za wskazanie przepisów regulujących to zagadnienie.

Pozdrawiam

sikor

ps
Szukac dziury w całym zawsze można :) Np dostajemy odroczony termin
płatności... czyli towar mam juz a płace za miesiąc czyli co pozyczyli mi
tą kasę na miesiąc i mam zapłacić od tego PCC ? Albo ide kupić babci
chleb. I co mam PCC zapłacic bo zainwestowałem 4 zł ? Gdzie jest granica ?
Kto określa co jest pożyczką a co nie ? Kodeks Cywilny ? Też się nie
załapujemy w definicję pożyczki, bo kupując coś dla ZHP nie przenoszę praw
własności do mojej kasy :). Rzecz staje się własnością ZHP dopiero po
zaaprobowaniu faktury przez osobe odpowiedzialną za to :) Jeśli nie
zaaprobuje
to dana rzecz jest moja. Kto więc komu cos pożyczył ??? To już szybciej
można cechy porzyczki przypisać zaliczce, ale to osobny temat.