[Czuwaj] RE: Wymagania na kierownika WNT

Daniel Dobrijałowski orcus w ekoterm.net
Śro, 30 Sty 2008, 01:07:09 CET

Dnia 29-01-2008, Wt o godzinie 20:17 +0100, Piotr Kowalczewski pisze:

> Ów potencjalny kierownik WNT mógłby zastanowić się nad:
> -utrąceniem wybitnie nierozsądnego pomysłu tworzenia na użytek ZHP
> własnego CMS'a (to jakby hipotetyczny zespół ds. transportu GK chciał
> budować własne ciężarówki i autokary i, niezaleznie jakich argumentów by
> użył, pomysł z założenia jest bez sensu)

To wynika z czego innego. Wszelkie darmowe CMSy albo nie oferują tego co
potrzeba(robione pod firmy) albo oferują zbyt dużo. Są skalowalne ale
niestety tu wchodzi kwestia kosztów tej skalowalności. Zdecydowanie
taniej(bo znaleźli się ludzie którzy nie chcą za to pieniędzy) będzie
stworzyć CMS odpowiadający dokładnie na nasze potrzeby niż utrzymywać
lepszy serwer.

Odrazu odnośnie przeróbek już istniejących otwartych CMSów - tu zwykle
programistom na samą myśl jeży się włos na głowie. To tak jakby
dopisywać i usuwać linijki w cudzym wierszu. Najpierw trzeba się w niego
wgryźć i zrozumieć... co zajmuje więcej czasu niż napisanie swojego on
nowa...

> -doprowadzeniem do sytuacji, kiedy serwer GK obsługuje tylko serwisy GK,
> a resztą zajmują się serwery chorągwiane i hufcowe  - ile to problemów
> by rozwiązało :)

Tak jest. I tak serwisów GKowskich i władz centralnych jest dość dużo. W
tej chwili mamy wariacje z serwerami i o tym może się chyba jedynie
Robrert Majer wypowiedzieć

> -stworzeniem sensownie zaplanowanej bazy mailowej hufców (i w
> konsekwencji, osób odpowiedzialnych w hufcach za poszczególne sprawy); i
> tak np. ktoś mający informację o wyjeździe zagranicznym dla wędrowników
> i chcący dotrzeć do namiestnika wędrowniczego nie będzie musiał się
> przebijać przez chorągwiany sekretariat i hufcowy sekretariat; jednym
> słowem droga nadawca-odbiorca znacznie się skróci

Wstępem do tego jest opracowanie w miarę aktualizowanej bazy danych
hufców: http://adresy.zhp.pl/

Serwis jest przebudowywany i nie wiem czy już ostateczna wersja znajduje
się pod tym adresem.

Jak będziemy mieli w przyszłości ewidencje członków to sprawa się mocno
uprości.

> -zrezygnowaniem z pomysłu, by wszystkie centralne serwisy wyglądały tak
> samo (jak serwis CKR może wyglądać inaczej to inne też mogą :) ) - niech
> każdy wydział/zespół gospodaruje sobie swoim "poletkiem" wedle pomysłu i
> możliwości - byle by strona działała :)

OK to jest kwestia kierownika WNT. One mogą wyglądać inaczej ale nie
sądzę żeby mogły być oparte o coś innego niż tworzony CMS lub dedykowane
aplikacje webowe(co nie mówi nic na temat tego jak mają wyglądać)

Pozdrawiam
Daniel Dobrijałowski