[Czuwaj] RE: Wymagania na kierownika WNT

Michał Górecki g00rek64 w gmail.com
Śro, 30 Sty 2008, 09:10:46 CET

30-01-08, Daniel Dobrijałowski <orcus w ekoterm.net> napisał(a):

> To wynika z czego innego. Wszelkie darmowe CMSy albo nie oferują tego co
> potrzeba(robione pod firmy) albo oferują zbyt dużo. Są skalowalne ale
> niestety tu wchodzi kwestia kosztów tej skalowalności. Zdecydowanie
> taniej(bo znaleźli się ludzie którzy nie chcą za to pieniędzy) będzie
> stworzyć CMS odpowiadający dokładnie na nasze potrzeby niż utrzymywać
> lepszy serwer.

Nie rozumiem zbytnio pojęcia kosztów skalowalności. Na czym one polegają?
Większość gotowych serwisów jest skalowalna dość prosto - stawiałem na
Joomli serwisy dla kilkuset osób i małe strony dla spółdzielni
mieszkaniowych. Nie ponosiłem żadnych "kosztów skalowalności". Może
jakieś są - nie wiem, nie stawiałem serwisów dla tysięcy osób.

Oczywiście nie mówię o tym że trzeba to postawić na Joomli, są płatne
serwisy z supportem. Tylko nie mówcie proszę że nie ma na to pieniędzy
- skoro są na kawę i ciastka dla milionów komisji kontrolujących inne
komisje to chyba nędzne pare groszy się znajdzie :)

Chciałem zaznaczyć, że w internecie mamy już chyba siódmą fazę rozwoju
wg niektórych, wg innych po prostu drugą (rozwój społeczności
internetowych) a my jak zwykle jesteśmy za Murzynami, czyli mamy
problem z WEB 1.0 - prezentacją informacji.

Daniel, problem polega chyba na tym że żaden zespół nie bierze pod
uwagę ciągłości zarządzania. JA zrobię małe hokus pokus i zdradzę - za
2 lata być może będzie inna GK. Nawet szybciej. A za 6 jeszcze inna. I
może inne ekipy. A może ci ludzie którzy teraz są w ZI/WNT też się
wymienią.

I zostanie znowu kawałek CMSa nierozwojowy, może nieokomentowany, bez
modułów i komponentów. Po co i na co?

Nauczmy się wreszcie korzystać z dobrodziejstwa społeczności internetowej...