[Czuwaj] Re: cms

Michał Szyndel michal w szyndel.info
Czw, 31 Sty 2008, 00:32:54 CET

31-01-08, Adrian Łaskarzewski <adrian w laskarzewski.pl> napisał(a):
> Oczywiście, że część cms-ów z cechami, które dla Ciebie wystarczą, to dobre
> cmsy. I myślę, że nikt tego nie neguje. Chodzi raczej o to, że posiadanie
> tych cech niestety nie świadczy o tym, że dany cms nadaje się na cms_zhp i
> niestety nie gwarantuje odpowiedniej jakości obsługi internetowej GK.
> Tak jak brak tych cech nie świadczy o tym, że cms jest do niczego.
>
> No cóż... to oczywista oczywistosc.
>
> Adrian

Adrian, ależ proszę Cię! Podaj mi jedną cechę, która tak wyróżnia ZHP
spośród milionów (sic!) innych form/organizacji/zrzeszeń/itp., że nie
ma na świecie systemu, który spełnia nasze wysublimowane potrzeby.
Chociaż jedną proszę?

Nie powołujcie się na argument, że potrzebujemy rozwiązań
profesjonalnych, bo rozwiązań w takim rozumieniu profesjonalnych nie
tworzy i nie utrzymuje się za "poczucie wypełnionej służby". A żaden
przyzwoity informatyk nie będzie specjalnie na potrzeby ZHP ideowym
instruktorem i nie napisze systemu za kilka(naście) tysięcy złotych
gratis, bo kiedyś był na fajnym obozie. Zresztą do stworzenia naprawdę
porządnego systemu potrzeba nie człowieka, a zespołu - bo nie każdy
zna się na wszystkim, a przecież kod musi być optymalny, bo na
hostingu też oszczędzamy. Jeżeli ktoś twierdzi, że jest inaczej, to
poproszę o przykład jakiegokolwiek dużego CMSa tworzonego przez
jednego człowieka (Smod odpada - nie jest duży) I nikt nie będzie
szefował wydziałowi NT za Bóg zapłać, jeżeli za tą samą pracę na
wolnym rynku dostanie przynajmniej kilka tysięcy miesięcznie (a biorąc
pod uwagę wielkość organizacji i przypuszczalną skalę działań, to
pewnie i kilkanaście).

Chcemy robić społecznie, to róbmy. Korzystajmy z rozwiązań na które
nas stać. A za darmo stać nas na rozwiązania darmowe i open source. Ze
wsparciem za darmo, poprawkami za darmo, rozszerzeniami
funkcjonalności za darmo. I takimi, które będzie mogło rozwijać w
przyszłości wiele osób, a nie tylko wąskie grono.

pozdrawiam,
hajder