[Czuwaj] przyjazne panstwo

majcin w autograf.pl majcin w autograf.pl
Czw, 31 Sty 2008, 15:18:52 CET

"Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net> napisał(a):
 >  >
>  Jak ktoś powołując się na taki przepis rozbije namiot w twoim ogródku to pewnie zmienisz zdanie

Marcin dobrze wiesz, że to nie oznacza, że możesz rozbić namiot na
terenie prywatnym.

generalnie jak myślę o biwakowaniu w lesie bez zezwolenia, to widzę 2 możliwości
1. Kilkoro turystów biwakujących w leśnej głuszy, rano starannie likwidujących biwak i zabierających ze sobą śmieci

2. pijanych nastolatków urządzających imprezę w podmiejskim lesie

Jeśli ktoś jest przeciwnikiem zakazu biwakowania w lesie bez zezwolenia, to powinien znaleźć sposób, aby ułatwienia dotyczyły przypadku pierwszego, a nie drugiego
oraz wyjaśnić, czy chodzi mu wyłącznie o lasy państwowe , a jeżeli także o prywatne, to jak zrekompensować właścicielom tę niedogodność. I jeszcze jak uwzględnić w przepisach tereny państwowe niebędące w zarządzie lasów państwowych, np. administrowane przez zarząd dróg albo gospodarki wodnej.
I jak już coś takiego będzie, to należy poszukać sojuszników i lobbować.

Marcin Wojtczak