[Czuwaj] przyjazne panstwo

Aleksander Senk senk w post.pl
Czw, 31 Sty 2008, 16:02:10 CET

> generalnie jak myślę o biwakowaniu w lesie bez zezwolenia, to widzę 2
> możliwości
> 1. Kilkoro turystów biwakujących w leśnej głuszy, rano starannie
> likwidujących biwak i zabierających ze sobą śmieci
>
> 2. pijanych nastolatków urządzających imprezę w podmiejskim lesie

> Jeśli ktoś jest przeciwnikiem zakazu biwakowania w lesie bez zezwolenia,
> to powinien znaleźć sposób, aby ułatwienia dotyczyły przypadku pierwszego,

> a nie drugiego

Ja mam wrażenie, że do tego nie trzeba zmiany ustawy, tylko decyzji
właściciela terenu.
Czyli - w przypadku lasów państwowych - nadleśnictw.

Wspomniany artykuł mówi przecież:
(http://www.lp.gov.pl/media/biblioteka/podstawy/ustawa_o_lasach/)
art. 29.
4. Imprezy sportowe oraz inne imprezy o charakterze masowym organizowane w
lesie wymagają zgody właściciela lasu.
Art. 30. 1. W lasach zabrania się:
 1)  zanieczyszczania gleby i wód
 2)  zaśmiecania;
 3)  rozkopywania gruntu;
 4)  niszczenia grzybów oraz grzybni;
 5)  niszczenia lub uszkadzania drzew, krzewów lub innych roślin;
 6)  niszczenia urządzeń i obiektów gospodarczych, turystycznych i
technicznych oraz znaków i tablic;
 7)  zbierania płodów runa leśnego w oznakowanych miejscach zabronionych;
 8)  rozgarniania i zbierania ściółki;
 9)  wypasu zwierząt gospodarskich;
 10)  biwakowania poza miejscami wyznaczonymi przez właściciela lasu lub
nadleśniczego;
 11)  wybierania jaj i piskląt, niszczenia lęgowisk i gniazd ptasich, a
także niszczenia legowisk, nor i mrowisk;
 12)  płoszenia, ścigania, chwytania i zabijania dziko żyjących zwierząt;
 13)  puszczania psów luzem;
 14)  hałasowania oraz używania sygnałów dźwiękowych, z wyjątkiem
przypadków wymagających wszczęcia alarmu.
[...]
3. W lasach oraz na terenach śródleśnych, jak również w odległości do 100 m
od granicy lasu, zabrania się działań i czynności mogących wywołać
niebezpieczeństwo, a w szczególności:
 1)  rozniecania ognia poza miejscami wyznaczonymi do tego celu przez
właściciela lasu lub nadleśniczego;
 2)  korzystania z otwartego płomienia;
 3)  wypalania wierzchniej warstwy gleby i pozostałości roślinnych.

Tak więc na bazie tej ustawy chyba można spokojnie przeciwdziałać sytuacji
nr 2, nawet po wydaniu przez nadleśnictwa zgody na biwakowanie np. w
miejscach nie podlegających specjalnej ochronie?

pozdrawiam
olek