[Czuwaj] Rada Naczelna

Pią, 4 Lip 2008, 13:35:01 CEST

----- Original Message -----
From: "Ryszard Rutkowski" <ryszardrutkowski w tlen.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Friday, July 04, 2008 12:57 PM
Subject: Re: [Czuwaj] Rada Naczelna

> No jak ja bardzo czekałem na to pytanie Czesława! Teraz mogę wcielić się w
> jego rolę i zadać to wiekopomne pytanie:
> Czesław, a z czego wywodzisz, że Rada Naczelna powinna zajmować się
> również poprzednią GKą?:)

Mógłbym o"dbić" a "Dlaczego - nie"
skoro był stosowny wniosek CKR
ale tym razem zrobię inaczej
;-)

Na wszelki wypadek przypomnę że Zjazd ZHP
"....     podejmuje uchwały w sprawie absolutorium dla poszczególnych
członków
Głównej Kwatery ZHP za okres pomiędzy zjazdami zwykłymi ZHP.." (§ 64)
"...zwykłymi..."

Natomniast:
§ 67
4. Rada Naczelna ZHP
8)  (....) i, na wniosek Centralnej Komisji Rewizyjnej ZHP, podejmuje co
roku
uchwałę w sprawie absolutorium dla poszczególnych członków Głównej Kwatery
ZHP, (....)

I jeszcze:
§ 43
2.      Mandat członka władz ZHP wygasa z upływem kadencji, a w czasie jej
trwania na skutek:
1)      ustania członkostwa ZHP,
2)      rezygnacji z mandatu,
3)      odwołania ze składu władz lub odwołania danej władzy,
4)      prawomocnego orzeczenia sądu harcerskiego,
5)      skazania prawomocnym wyrokiem za przestępstwo popełnione z winy
umyślnej,
6)      zmiany sytuacji życiowej doprowadzającej do kolizji z
postanowieniami, o których mowa w § 37.

Czyli że mandaty członków "starej" GK wygasły na skutek
".....3)      odwołania (...) danej władzy...."

ale zwracam uwagę na:
§ 43
1.      Kadencja władz ZHP trwa cztery lata.
Kadencja władz wybranych na (...) zjeździe nadzwyczajnym
kończy się w dniu najbliższego zjazdu zwykłego.

I dlatego użyłem cudzysłowu  ("starej")
Bo własciwie, w swietle powyzszego zapisu
"stara" i nowa" GK to właściwie ciagle ta sama GK

GK tej samej kadencji.

I dlatego RN ma obowiazek "absolutoryjny"
wobec wszystkich członków GK ZHP
którzy w danym roku się "przewinęli"
przez wszyskie GK-i
które wybrano/odwołano w danym roku.