[Czuwaj] Rada Naczelna

Pią, 4 Lip 2008, 23:29:38 CEST

Dnia 04-07-2008 o 16:18:14 czesiek.harcerstwo <czesiek w harcerstwo.net>
napisał(a):

> Mimo to CKR może uznać decyzję RN za niezgodną ze Statutem
> a wówczas pozostanie Wam konieczność szybkiego wniosku do NSH
> o wykładnię.

Czesiu, no co to jest za argument. "Mimo to" - zaprawdę trudno z nim
dyskutować- no mimo to rzeczywiście może. Właściwie to może mimo wszystko,
i co?
Szybki wniosek to raczej trzebaby było złożyć przed decyzją CKR. Bo po -
to już po ptokach.

> [...]
>
> § 72
> 2. Centralna Komisja Rewizyjna:
> 3) corocznie przedkłada Radzie Naczelnej ZHP wniosek w sprawie
> absolutorium
> dla poszczególnych członków Głównej Kwatery,
> 4) przedstawia Zjazdowi ZHP sprawozdanie ze swojej działalności oraz
> ocenę
> działalności Głównej Kwatery ZHP wraz z wnioskami w sprawie absolutorium
> dla
> poszczególnych członków Głównej Kwatery ZHP,
>

> Z powyzszych zapisów wcale nie wynika że nie należy
> zajmować absolutorium byłych członków komend/GK

Po pierwsze - myślę, że nie ma sensu przytaczać całych stron STatutu...
Po drugie - nie wynika z tego także, że Kowlak zostanie Mister Universum,
ale naprawdę, czy to oznacza, że nie zostanie??:) (przez co chciałem
pokazać, że prawa nie odczytuje się w zakresie obowiązków poprzez
założenie, że jeśli nie ma zwolnienia od jakiegoś obowiązku - to on
istnieje; wręcz odwrotnie, obowiązek/w tym wypadku rodzący uprawnienie/ po
stronie RN istnieje, jeżeli został wyraźnie przewidziany. Na dziś nie mamy
domniemania kompetencji, mam nadzieję, że będzie w przyszłym statucie)

> Co gorsza, Twoje założenie sugeruje że statutodawca
> zachęca do ograniczania prawa zjazdów/rad
> do oceny części członków komend/GK
> poprzez stwarzanie mozliwosci poprzez "taktyczne"
> przedzjazdowe rezygnacje i pozjazdowe "uzupełnienia",
> chroniące "chwilowo nieobecnego" członka komedy/GK
> przed formalną i dogłębną oceną zjazdu/rady
> która mogłaby skutecznie uniemożliwić/bardzo utrudnić
> ponowny wybór/"uzupełnienie".

Tu mnie zaskoczyłeś. Myślałem, że na pewnym poziomie dyskusji nie używamy
argumentów polegających na przyrównywaniu założeń do sytuacji
patologicznych, żeby wykazać określoną tezę. Gdyby tak bowiem było
zakładam, że RN po prostu ie udzieli absolutorium kolejnym razem całej GK
i już. Poza tym to są uwagi, żeby nie używać zwrotów obcych - na
przyszłość, czyli dla zespołu statutowego, co niniejszym skrzętnie
odnotowuję.

> Dzięki magicznenu słowu "może" ("podjąć dodatkowo")
> nie musimy rozpatrywać kwestii znaczenia odnowy.

Wpisując się w Twoją retorykę - zakładasz, że statut w tym miejscu
przewiduje mechanizm (wniosek o wygaszenie mandatu), którego nie można
zastosować? Taki martwy przepis? No Jan O. się obrazi, przecież pisząc
Statut przewidziałby to;)

> To że zjazd odwołał Teresę nie ma tu znaczenia.
> Mógł ją odwołać np. z powodów zdrowotnych,
>  np. długotrwała śpiączka, itp.
> I wtedy co ?
> Czesław

To samo. Powiedziałem - nie opieram się na tym, to raczej taki "życiowy"
argument.

Ryszard