Re: [Czuwaj] pozytywny wizerunek harcerstwa

rafal w harcerz.pl rafal w harcerz.pl
Wto, 29 Lip 2008, 11:04:28 CEST

Dnia Tue, 29 Jul 2008 10:38:38 +0200 napisales[as]:

> liscie, to podsylam jako ciekawostke

> Karut przyszedł na sesję uzbrojony
> 20:27

> mundurze, z bagnetem przy pasie.
>

> Tia. W 1999 roku kilku harcerzy z ZHR zostało rozbrojonych z
> bagnetów kiedy
> próbowali wejść do sektora blisko papieża :)
>
> Ale tak to jest że w oldskulowym
> designie harcerskim bagnet jest elementem
> niezbędnym. Bez niego nie ma sznytu, zupełnie. No i
> jeszcze ładownice :)
>
> g00rek
>
> PS. A wywijki miał? :D

g00, to nie kwestia mudnuru, czy ladownic i wywijek. Mi tam to nie przeszkadza. Moze nawet byc dobrym pomyslem na wypromowanie harcerstwa. Ale trzeba miec swiadomosc, ze pojawianie sie na sali sesyjnej Rady Miasta w mundurze bedzie na pewno naglosnione przez media, jako ewenement. Moze to wykorzystac w pozytywny sposob dla harcerstwa. Niestety jest sezon ogorkowy. Pojawienie sie w mundurze budzi sensacje. A jeszcze wieksza wielka "kosa" u pasa. O ile pojawienie sie w mundurze moze miec pozytywny wydzwiek, to pojawienie sie z jakakolwiek bronia przy pasie bedzie mialo taki skutek, ze zostanie niewlasciwie naglosnione. Dzieki temu w swiat poszedl przekaz, ze harcerze, to niebezpieczne osobniki z wielgachymi nozami u pasa. Niezaleznie od ilosci ladownic, koloru wywijek, itp. Mozna bylo wiele ugrac, a ... szkoda gadac.

Co do rzeczonego "bagnetu", to znam Andrzeja i nie jest to bagnet, a noz szturmowy chyba wz. 55. Noz mniej wiecej takiej dlugosci, co harcerska finka.

Pozdrawiam przedslubnie :)
Viking-Szczecin