=?ISO-8859-2?Q?Re: Re: Re: Re: [Czuwaj] GK spo=B3eczna wybierana przez RN?=

steppenwolf44 w op.pl steppenwolf44 w op.pl
Pon, 16 Cze 2008, 22:17:23 CEST

"czesiek.harcerstwo" <czesiek w harcerstwo.net> napisał(a):
  > To może np. 9 osób wybieranych przez Zjazd ZHP
 > oraz "z urzędu" przewodniczący rad choragwi (17)
 > ??
 > Wiem, trochę ryzykowne, ale...

Nawet bardzo ryzykowne.
Po pierwsze, w tej chwili w praktyce też jest tak że wszystkich członków RN delegują chorągwie. Członków rady "przypadających" na daną chorągiew wybiera nie cały zjazd, tylko delegaci z danej chorągwi - i to, według mnie, rozsądne rozwiązanie. Można by się oczywiście zastanowić nad czymś w rodzaju "listy krajowej" z której cały zjazd wybierał by kilku dodatkowych członków RN - prawdziwe autorytety znane w całym Związku.

Po drugie, propozycja by w RN zasiadali "z urzędu" przewodniczący rad chorągwi nie uwzględnia bardzo dużych różnic pomiędzy poszczególnymi chorągwiami. Bo czy sprawiedliwa była by sytuacja żeby dokładnie tyle samo członków RN miały np. Choragiew Opolska i Chorągiew Śląska, albo jakieś inne chorągwie - te działające bardzo prężnie, mające po kilkanaście tysięcy osób i wypełniające wszystkie zadania chorągwi, i te słabe, tracące co roku po kilkanaście-kilkadziesiąt procent członków i wegetujące a nie działające? Według mnie - nie, to nie było by sprawiedliwe.

Pozdrawiam, Michał