Re: Re: Re: Re: [Czuwaj] GK społeczna wybierana przez RN

Wto, 17 Cze 2008, 14:15:06 CEST

----- Original Message -----
From: <steppenwolf44 w op.pl>
To: <czuwaj w listy.czuwaj.net>; "czesiek. harcerstwo"
<czesiek w harcerstwo.net>
Sent: Monday, June 16, 2008 10:17 PM
Subject: Re: Re: Re: Re: [Czuwaj] GK społeczna wybierana przez RN

> "czesiek.harcerstwo" <czesiek w harcerstwo.net> napisał(a):
>  > To może np. 9 osób wybieranych przez Zjazd ZHP
> >

> Nawet bardzo ryzykowne.
> Po pierwsze, w tej chwili w praktyce też jest tak że wszystkich członków
> RN delegują chorągwie. Członków rady "przypadających" na daną chorągiew
> wybiera nie cały zjazd, tylko delegaci z danej chorągwi - i to, według
> mnie, rozsądne rozwiązanie.

Rozsadne ?
Coraz bardziej myślę nad tym
by członkowie rad choragwi byli wybierani
przez wszystkich uprawnionych,
w jednym, choragwianym, okregu.
(głosując do urn, w 1-2 punktach wyborczych, w hufcu)

A co, Michale, oznacza to co napisałem:

>  > To może np. 9 osób wybieranych przez Zjazd ZHP

?
;-)

> Po drugie, propozycja by w RN zasiadali "z urzędu" przewodniczący rad
> chorągwi nie uwzględnia bardzo dużych różnic pomiędzy poszczególnymi
> chorągwiami. Bo czy sprawiedliwa była by sytuacja żeby dokładnie tyle samo
> członków RN miały np. Choragiew Opolska i Chorągiew Śląska, albo jakieś
> inne chorągwie - te działające bardzo prężnie, mające po kilkanaście
> tysięcy osób i wypełniające wszystkie zadania chorągwi, i te słabe,
> tracące co roku po kilkanaście-kilkadziesiąt procent członków i wegetujące
> a nie działające? Według mnie - nie, to nie było by sprawiedliwe.

Aby "bawić się" w takie niuanse RN musiałaby być
jeszcze bardziej liczniejsza niz teraz.

Czesław