Re: [Czuwaj] Odp: wiek drużynowych - dlaczego średnia arytmetyczna

seascout w o2.pl seascout w o2.pl
Pią, 20 Cze 2008, 13:22:40 CEST

średnia arytmetyczna instruktora to 38 lat
średnia ważona (poprzez wagę będącą stosunkiem instruktorów z czynnym
prawem wyborczym do ogółu instruktorów dla danej grupy wiekowej) jest wg mnie niższa i  nie jest to 38lat

=======

Tomku. Chcesz przewazyc wszystkich instruktorów? Pamiętaj zatem o ważnej regule (mozesz przewazyć i sam to prawdzić), ze średnia wazona z całej populacji ma taką samą wartośc jak średnia arytmetyczna.

Średniej wazonej w zasadzie uzywa sie do porównywania średnich z dwóch zbiorów o nierównej liczebnosci.

A powiedz mi... co wynika z tych obliczeń kwartyli i mediany? Jakie sa wnioski?

Seascout