Re: Re: [Czuwaj] Pułkowniki - pod ocenę

Tomasz Kazubski dalkow w poczta.onet.pl
Sob, 1 Mar 2008, 20:03:27 CET

jest jeden podstawowy problem, nie ma związku przyczynowo - skutkowego między harcerzem a inżynierem, leśnikiem, aktorem, może trochę między harcerzem a ratownikiem

inżynier to 4-5 lat studiów plus "staże"
leśniczy to 5 lat studiów
aktor to samo

ratownik już trochę mniej

wystarczy zamienić osoby do umiejętności i wydaje mi się, że było by o wiele, wiele lepiej

np. inzynier pracuje na budowie i nagle zdarzył się wypadek, udziela pomocy, przyjeżdża karteka, na koniec ratownik z karetki dziękuje za udzielenie fachowej pomocy przedlekarskiej, a inżynier odpowiada: to proste, byłem harcerzem

lub

jadą przez las na rowerach dwie rodziny, dziecko non stop pyta tatę o różne sprawy związane z życiem lasu, jego tata nie znajduje na nie odpowiedzi, a wujek za każdym razem odpowiada na zadane pytanie i pada pytanie: wujek, a skąd Ty to wszystko wiesz? wujek odpowiada: to proste, byłem harcerzem

lub

aktor występuje na scenie w plenerze, zadaszone jakimś brezentem i nagle linki mocujące się poluźniły, następuje przerwa, aktor zniecierpliwiony podchodzi do mocujących się pracowników technicznych, bierze sprawy w swoje ręce, robi sprawnie jakiś węzeł skracający linę, pracownicy techniczni robią wielkie oczy, a aktor odpowiada: to proste, byłem harcerzem

harcerstwo nie kształci specjalistów, póki co, ale kształci wiele umiejętności przydatnych w życiu codziennym, a których nie ma na studiach
i wydaje mi się, że na tym powinniśmy się skoncentrować

z aktorem i ratownikiem, to jeszcze się na upartego zgodzę, ale scenariusz z leśnikiem lub inżynierem, to uważam, że jest to po prostu kłamstwo, co innego, gdyby filmiki nie były o umiejętnościach, a o inspiracji do tego, aby w życiu dorosłym robić coś fascynującego i coś co się bardzo lubi od najmłodszych lat

co ma wspólnego stawianie 10-tki z budowaniem wieżowca?
co ma wspólnego uczenie się o listkach i szukaniu chyba mrówek na drzewie (gdyż mech rośnie z jednej strony) z leśniczym mierzącym obwód przypadkowego drzewa?

idea fajna, choć nie do końca przemyślana

gra aktorska, scenografia, kamera - dobra

tomek

--