Re: Re: Re: [Czuwaj] Pułkowniki - pod ocenę

Tomasz Kazubski dalkow w poczta.onet.pl
Nie, 2 Mar 2008, 14:54:12 CET

"Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net> napisał(a):

 > Czy proponujesz, żeby promować harcerstwo jako przygotowanie do nisko
 > płatnych zawodów? Moim zdaniem to co najmniej karkołomna idea...
 > Nie chcę, żeby ludzie kojarzyli moje doświadczenie harcerskie z
 > umiejętnością wyniesienia kogoś z płonącego budynku, bo przy odrobinie
 > szczęścia nie wydarzy się nigdy sytuacja, w której będę musiał z tego
 > skorzystać. Wolę, żeby harcerstwo kojarzyło im się z odpowiedzialnością,
 > poważnym podejściem do obowiązków, kreatywnością i umiejętnościami z
 > zakresu zarządzania.

> [...]

zgadzam się z Tobą, nie mam zamiaru promować harcerstwa jako przygotowania do nisko płatnych zawodów

jednak te filmiki narzucają ciąg myślowy, przynajmniej mnie, że jeżeli stawiałem 10-tkę z kilkoma innymi harcerzami, to bycie inżynierem jest proste

co innego gdyby na początku filmu były migawki z życia harcerskiego, a w drugiej części profesor przemawiający na auli do 400 studentów i na koniec powie: byłem harcerzem

wtedy można pomyśleć: z harcerzy wyrastają również profesorowie, (lekarze, genetycy itd.)

ja za każdym razem widzę ciąg myślowy: harcerstwo nauczyło mnie specjalności, więc to co robię w życiu dorosłym jest dla mnie proste

być może mało kto zwraca na to uwagę, ja to tak widzę

tomek