=?ISO-8859-2?Q?Re: Re: Re: RE: [Czuwaj] Alert dla Opolskiej Chor=B1gwi (PAP)?=

Tomasz Kazubski dalkow w poczta.onet.pl
Śro, 5 Mar 2008, 23:57:49 CET

Ależ ma, nowa chorągiew ma wszystkie długi ZHP z okresu przed powstawaniem poszczególnych chorągwi oraz wszystkie obecne długi Głównej Kwatery. Dla wierzyciela to nie ma żadnego znaczenia, ile Główna Kwatera utworzy chorągwi i na jakich zasadach. Nie ma to również żadnego znaczenia co jest zapisane w statucie. Teoretycznie nowa chorągiew nie odpowiada jedynie za zobowiązania powstałe w chorągwiach po otrzymaniu przez nie osobowości prawnej. (w praktyce jest trochę inaczej, ale nie ma co się nad tym rozwodzić, gdyż żaden wierzyciel nie zna na tyle struktury zadłużenia i majątku ZHP, aby ruszyć inną chorągiew za zadłużenie innej chorągwi).

Instytucje działające na terenie województwa opolskiego spokojnie mogą umorzyć część zadłużenia tylko i wyłącznie dlatego, że dotyczy to harcerzy działających na ich terenie. Kto w chwili obecnej odpowiada za to zadłużenie też nie ma to większego znaczenia.

Bardziej niepokoi mnie inna sprawa, z czego wynika to zadłużenie, skoro nie mogłem go znaleźć w budżecie GK-i na 2008rok :( Jeżeli dotyczyło by to tylko umorzenia 100 tys. zadłużenia wobec ZUSu to będzie to trudne, aczkolwiek nie jest to niemożliwe.

 > To może rozwiążmy Związek i załużmy go na nowo i w ten sposób pozbędziemy się długów ZHP.
 >
 > Jędrzej

Owszem długów się pozbędziemy, ale nie będziemy mieli majątku, który pozostanie w rękach likwidatora do czasu zakończenia całego procesu likwidacji. Wydaje mi się, że majątek ZHP jest zdecydowanie wyższy niż całe zadłużenie.

tomek