[Czuwaj] strona chorągwi było:Znowu molestowanie

admiral admiral w pomaranczarnia.org
Pią, 7 Mar 2008, 11:35:31 CET

<cytat kto="Michał Górecki">
> 07-03-08, admiral <admiral w pomaranczarnia.org> napisał(a):
>
> Piotr, ja nie bez kozery podałem przykłąd który podałem. Powiedz mi, czemu
> nie pisze się wizytówek na wyrwanym papierze w kratkę, tylko zamawia
> eleganckie w poligrafii?

To nie wazne. Ja moze jestem jakis utopista, ale sadze, ze harcerstwo
polega robieniu roznych rzeczy samodzielnie. Oczywiscie, ze bardziej
profesjonalnie bedzie, gdy do robienia pionierki zatrudnimy profesjonalna
firme, a nie sami. Jaki to zly wizerunek robi nam, gdy ktos zobaczy, ze
stol wyszedl nieco krzywy, albo deska krzywo przycieta. Gdy zatrudnimy
fachowcow (zreszta np. bylych instruktorow, ktorzy po odejsciu z druzyny
zawodowo zajmuja sie budowaniem pionierek na obozach), caly oboz pojdzie
lepiej. Albo wspominane wczesniej firmy kateringowe. Tak samo lepiej, gdy
to beda rowniotkie kotleciki, bo przyjedzie jakis dziennikarz i
sfotografuje nasze brzydkie kotlety a g00rek powie pozniej, ze niszczymy
wizerunek zhp. Moim zdaniem potrzebuemy profesjonalnego dzialania, jak
najbardziej,ale w naszym wlasnym gronie. Zatrudnianie kogokolwiek z
zewnatrz jest potrzebne tam, gdzie juz zupelnie nie da sie (z powodu
durnych przepisow) zrobic czegos samodzielnie. Gdy nie da sie gotowac dla
300 osob bez udzialu profesjonalistow zatrudnionych zzewnatrz, to po
prostu lepiej nie robic imprezy na 30 osob. Lepiej robic rzeczy na wlasna
miare.
Ponadto sadze, ze prawidziwy profesjonalizm sam sie obroni, nie potrzebuje
rzecznika, grafika/koloryzatora, czy dzialu promocji. Na prawde sadze, ze
lepiej gdy strona jest taka jak zespol, ktory opisuje, niz lepsza od
niego.
Po prostu jak widze fantastyczny, profesjonalny folder osrodka
wypoczynkowego z usmiechnietymi twarzami, pieknym sloncem, zieloniutka
trawa, bielutka plaza etc, a wiem, ze naprawde jest to betonowy koszmar, w
zniszczonym lesie, a kapielisko syfne, to mnie krew zalewa. Nie chce zeby
ktos mial podobne odczucia ogladajac strony internetowe, czy inne
profesjonalne materialy dot. harcerzy.

admiral

--
:)