Re: [Czuwaj] Służby mundurowe?

Dominik Jan Domin dominik.jan.domin w gmail.com
Pią, 7 Mar 2008, 12:23:55 CET

07 Mar 2008 11:29:02 +0100, Pawel Dobosz <pawel.dobosz w interia.pl>
napisał(a):

> Chodzimy zatem na takie konferencje, aby poznać realia życia/pracy/służby
> do jakiej przygotowujemy młodych ludzi. Chodzimy również po to, aby wziąć
> udział w debacie na ten temat, czy wręcz nawiązać konkretną współpracę z
> poszczególnymi organizacjami.
>
> Oczywiście, służbę można pełnić nie tylko w tzw. służbach mundurowych.
> Można ją pełnić w każdym innym zawodzie. I nie widzę niczego złego w
> nawiązaniu współpracy nawet z taką organizacją jak
> http://www.stowarzyszeniepiekarzy.pl/, jednakże pod warunkiem, że
> przyczyni się ona do realizacji naszej misji wychowawczej.

A ta konferencja przyczyniła się do naszej misji wychowawczej? Jak? News o
tym milczy...

Bo szybciej zauważę korzyści z nauczenia harcerzy pieczenia chleba,  niż  z
chodzenia na parady wojskowe i policyjne.

Do innych, bardziej przyziemnych, argumentów "za" zaliczyłbym jeszcze
> możliwość nawiazania kontaktów w różnych sektorach oraz możliwość pozyskania
> funduszy (przy organizacji wspólnych projektów).

A, kasa. Jak rozumiem, na utrzymanie biurwokracji? Bo inaczej, to należałoby
najpierw wyjaśnić sens takiego projektu, a potem mówić o kasie.

Ale jest news z konferencji, i nic. Osobiście wolałbym w newsie jakieś
wnioski, ale jestem stetryczałą hieną.

Jasne jest też dla mnie, że współcześnie nadmiernie koncentrujemy się na
> pewnych obszarach służby, jednocześnie zaniedbując wiele innych. Nie mówiąc
> już o tym, że o pewnych rodzajach służby w ogóle nie myślimy, czy wręcz
> nawet o nich nie wiemy (nie rozpatrujemy ich w tych kategoriach).
>
> A przecież powinnieśmy nie tyle odpowiadać na potrzeby społeczne, co wręcz
> je wyprzedzać. Powinniśmy starać się przewidzieć, co będzie ważne za 5, 10
> czy nawet 20 lat, a nie bazować jedynie na tym, co jest aktualne dziś, albo
> było na topie 100 lat temu.

No właśnie... Co jest na topie dziś, a co będzie za lat 20? Służby
mundurowe?