Re: [Czuwaj] Re: krzyż harcerski

Grzegorz Skrukwa greegors w icpnet.pl
Pon, 31 Mar 2008, 23:14:16 CEST

----- Original Message -----
From: <seascout w o2.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Monday, March 31, 2008 10:15 PM
Subject: Re: [Czuwaj] Re: krzyż harcerski

1. Mam wrażenie, że trochę się różnimy w ocenie sytuacji dzisiejszej. Troche
nieporozumieniem jest dzisiejszemu ZHP wypomniać dziś komunistyczną
przeszłość. Paradox polega też na tym, że ci co zakładali wyszli z
komunistycznego ZHP. Czyli całe ZHP nie było jednak tak do cna przesiąknięte
złem. Wszyscy tez wiemy, że nie wszyscy moralnie czyści wyszli. Zostało
jednak wielu ideowców zmieniających Związek... A dziś... Nie jest najgorzej.
Duża część kadry pamięta o niechlubnej przeszłości, ale pewnie niektórzy nie
bardzo wie o czym się pisze wypominając ZHP komunizm. Zwłaszcza ci,
pracujący w swoim środowisku...

+++++++
Całkowicie się z tym zgadzam. Tylko że nadal się nie rozumiemy. Nie
wypominam komunizmu dzisiejszemu ZHP. Jestem natomiast przekonany, że
okoliczności rozłamu w 1989 są na tyle znaczące, że monopol ZHP na krzyż
jest conajmniej kontrowersyjny.
GS

________________________
tak jak Banjo Band z piosenka Jozin z Bazin nie rozumieją swojej
popularności w Polsce).

Seascout

+++++++
A to w sumie przykra sprawa jest... podrygujący starsi ludzie w "Jaka to
melodia" nie zdający sobie chyba sprawy, że znaczna część polskich widzów
rechoce z nich, a nie bawi się sympatyczną przecież i zabawną piosenką. No
ale może chociaż będą mieli z tego trochę kasy...

pozdrawiam
GS