Re: [Czuwaj] Re: krzyż harcerski

seascout w o2.pl seascout w o2.pl
Pon, 31 Mar 2008, 22:15:10 CEST

Do Grzegorza...

Nie będę szatkował Twojego posta. Odniosę się do kilku spraw w punktach:

1. Mam wrażenie, że trochę się różnimy w ocenie sytuacji dzisiejszej. Troche nieporozumieniem jest dzisiejszemu ZHP wypomniać dziś komunistyczną przeszłość. Paradox polega też na tym, że ci co zakładali wyszli z komunistycznego ZHP. Czyli całe ZHP nie było jednak tak do cna przesiąknięte złem. Wszyscy tez wiemy, że nie wszyscy moralnie czyści wyszli. Zostało jednak wielu ideowców zmieniających Związek... A dziś... Nie jest najgorzej. Duża część kadry pamięta o niechlubnej przeszłości, ale pewnie niektórzy nie bardzo wie o czym się pisze wypominając ZHP komunizm. Zwłaszcza ci, pracujący w swoim środowisku...

2. Przeprosiny. No cóż. Nie przeczę, że gest by się jednak przydał. Gesty są ważne. Namawiałem w poprzedniej kadencji RN Przewodniczącego Borodzika, że dobrze by było, w imieniu ZHP, na jakiejś wspólnej uroczystości powiedzieć głośno i wyraźnie: przepraszamy. Byśmy mieli jakiś punkt zaczepienia - że Przewodniczący przeprosił. Z odwagą, pochylając głowę, ale nie unikając spojrzeń. Albo kadencja przewodniczącego Borodzika była za krótka, albo okazja się nie nadarzyła. A szkoda.
Może teraz Naczelniczka się zdobędzie na taki gest? Myślę, że krzywda by się nikomu nie stała. A dla poprawy stosunków ZHP - ZHR mogłoby to więcej zdziałać niż całe to bicie piany z Krzyżem (sorry, ale naprawdę kilku znajomych z ZHR, raczej tych związanych bliżej pobudki, nie rozumie naszej wewnętrznej, zethapowskiej, walki o Krzyż, tak jak Banjo Band z piosenka Jozin z Bazin nie rozumieją swojej popularności w Polsce).

Seascout