[Czuwaj] Zastępca i jego powołanie było: skład GK

Wto, 4 Lis 2008, 11:09:30 CET

Dnia 04-11-2008 o 08:04:49 Szumyk <szumyk w gmail.com> napisał(a):

> Ryszardzie prawniku ! ?

Zastanowił mnie ten znak zapytania:) Ale wolę Ryszardzie samo, ok?

> Czyli żebym cię dobrze zrozumiał:
> Jeśli zjazd np. hufca wybierze dwóch zastępców komendanta hufca to w
> wypadku jego rezygnacji Komenda Hufca musi uzupełnić skład o 1 osobę na
> funkcję zastępcy,
>
> czy też może uzupełnić skład o 1 członka i powołać z poprzedniego składu
> 1 osobę na zastępcę ?
>

> Czy oba te warianty są prawidłowe ?
>

> Szumyk

No cały czas nad tym kombinuję, bo ja oczywiście widzę tę wątpliwą logikę
takiego rozwiązania, że na funkcję zastępcy będzie można wybrać tylko
kogoś spoza składu komendy, a jej członkowie de facto mieliby ograniczone
prawo bierne tylko z powodu uczestniczenia w składzie. I teraz tak,
ponieważ nie ma ograniczenia w biernym prawie wyborczym, polegającego na
tym, że na funkcję z-cy komendanta nie może być wybranym członek komendy,
to moim zdaniem może tak być. Ale kolejność winna być taka - komenda
wybiera osobę (członka komendy na funkcję z-cy), w związku z czym zwalnia
się jego mandat członka władzy i na to miejsce można uzupełnić skład
osobowy.

To niestety też ma swoje wady. Bo jest sztuczne i nieżyciowe- to raz. Ale
co wazniejsze - w ten sposób dokonaliśmy dwóch zmian w składzie. Pytanie,
czy zmiana danej osoby z członka na z-cę komendanta jest tym samym, co
wybranie na nowo? Bo jeśli tak, to ograniczałoby to liczbę zmian w
składzie, o której mowa w 44.

No tak głośno myślę. Jeszcze pomyślę. Jakieś pomysły?

Ryszard