Re: [Czuwaj] Pobudka !!! / Nowy numer Pobudki (19) już jest!

Piotr Kowalczewski piotr.kowalczewski w gmail.com
Czw, 20 Lis 2008, 20:00:21 CET

g00rek napisał:
> [...]

To nie tyle kwestia opowiedzenia się po którejś ze stron, tylko
odpowiedzenia na pytanie:
czy lepiej o zarobionych przeze mnie pieniądzach zadecyduję ja sam,
czy urzędnik. Albo ogólniej:
czy dorosły człowiek jest samodzielny i może sam o sobie decydować?
Czy jest w stanie sam zadbać o swoją przyszłość?
(vide: obowiązkowe ubezpieczenia). Czy urzędnik zna dziecko lepiej niż
jego rodzic? (vide: dyskusje o wieku, w jakim
dzieci powinny iść do szkoły, o zakazie kar cielesnych itd.) i tak
dalej długo jeszcze...

O ile chętnie rozpatruję racje różnych stron, o tyle jednym z
fundamentów socjalizmu jest zabieranie jednym i rozdawanie,
zwykle, zupełnie innym. Zabieranie komuś czegoś wbrew jego woli nazywa
się pospolicie złodziejstwem, a ja nie umiem znaleźć
jakichkolwiek racji usprawiedliwiających złodziejstwo.

Swoją drogą: czym jest sprawiedliwość społeczna? Bo jeśli tym samym
czym "sprawiedliwość" to po co dodawać przymiotnik
"społeczna". A jeśli czymś innym niż sprawiedliwość, to pewnie jest
niesprawiedliwością :).

Kowlak napisał:
> [...]

Oczywiście prawda. Chociaż żadnych pretensji nie mogą mieć ani ci,
którzy głosowali na PiS, PO, czy
SLD - bo jak widać żaden z tych rządów z socjalizmem nie walczył,
wręcz przeciwnie. Ani zwolennicy
koncepcji UE, która przecież socjalizm ma wypisany na sztandarach. No
chyba, że ktoś z nich żałuje :).

A co do artykułu z "Pobudki" -- dziwny on trochę, z argumentacją nie
zawsze można się zgodzić, ale teza
przewodnia jest słuszna: obiektywnie jakiekolwiek pieniądze dostane
bez pracy są demoralizujące.
Choć mamy taką, a nie inną rzeczywistość i póki ona się nie zmieni,
trzeba grać wg jej reguł i trudno
zapomnieć o dotacjach.

--
Piotr Kowalczewski tel.:506-170-113