Re: [Czuwaj] Pobudka !!! / Nowy numer Pobudki (19) już jest!

Marcin Wojtczak majcin w autograf.pl
Czw, 20 Lis 2008, 20:40:08 CET

Piotr Kowalczewski pisze:

> O ile chętnie rozpatruję racje różnych stron, o tyle jednym z
> fundamentów socjalizmu jest zabieranie jednym i rozdawanie,
> zwykle, zupełnie innym. Zabieranie komuś czegoś wbrew jego woli nazywa
> się pospolicie złodziejstwem, a ja nie umiem znaleźć
> jakichkolwiek racji usprawiedliwiających złodziejstwo.
>
> Swoją drogą: czym jest sprawiedliwość społeczna? Bo jeśli tym samym
> czym "sprawiedliwość" to po co dodawać przymiotnik
> "społeczna". A jeśli czymś innym niż sprawiedliwość, to pewnie jest
> niesprawiedliwością

istnieje jeszcze coś takie jak interes społeczny
w interesie całego społeczeństwa jest edukacja dzieci i młodzieży oraz
wspieranie wychowania, którego znaczna cześć odbywa się poza rodziną,
nawet prawidłowo funkcjonującą.
jeśli państwo w imię wolności jednostki powierzy w całości finansowanie
edukacji i wychowania dzieci rodzicom, to znaczna część dzieci zostanie
pozbawiona dostępu do edukacji a ich jedynym środowiskiem wychowawczym
pozostanie rodzina (często dysfunkcyjna) oraz pozostająca poza wszelką
kontrolą grupa rówieśnicza.

uznanie, że wydawanie podatków na cele socjalne jest złodziejstwem, jest
równoznaczne z uznaniem, urodzeni w rodzinach biednych i dysfunkcyjnych
są ludźmi gorszego radzaju i należy się pogodzić z ich wykluczeniem ze
społeczeństwa.

Marcin Wojtczak