[Czuwaj] OT - Podatki i bieda [było Pobudka !!! / Nowy numer Pobudki (19) już jest!]

Czw, 20 Lis 2008, 23:33:52 CET

Marcin Wojtczak, czwartek, 20 listopada 2008:

> istnieje jeszcze coś takie jak interes społeczny
> w interesie całego społeczeństwa jest edukacja dzieci i młodzieży oraz
> wspieranie wychowania, którego znaczna cześć odbywa się poza rodziną,
> nawet prawidłowo funkcjonującą.

Ale w wychowaniu nie chodzi o czas, ale o więzi emocjonalne. Ja na przykład
więcej czasu spędziłem w szkole niż na działaniach w harcerstwie, ale jestem
pewien, że nie szkoła lecz harcerstwo ukształtowało mój światopogląd. Także
byłbym ostrożny w pisaniu, kto tak naprawdę wychowuje.

> jeśli państwo w imię wolności jednostki powierzy w całości finansowanie
> edukacji i wychowania dzieci rodzicom, to znaczna część dzieci zostanie
> pozbawiona dostępu do edukacji a ich jedynym środowiskiem wychowawczym
> pozostanie rodzina (często dysfunkcyjna) oraz pozostająca poza wszelką
> kontrolą grupa rówieśnicza.

Chyba specjalnie dodałeś "często dysfunkcyjna", żeby przerazić. Czy z tego
rozumieć, że większość rodzin w Polsce jest dysfunkcyjna? Nadto: problem nie w
tym czy znieść obowiązek szkolny (choć nie bez racji są argumenty, że
Kopernika czy Skłodowskiej nie obejmował), ale ile dać swobody w organizacji
szkoły i układaniu jej programu. Naprawdę administracja mogłaby jeszcze sporo
popuścić mając na każdym poziomie państwowy egzamin.

> uznanie, że wydawanie podatków na cele socjalne jest złodziejstwem, jest
> równoznaczne z uznaniem, urodzeni w rodzinach biednych i dysfunkcyjnych
> są ludźmi gorszego radzaju i należy się pogodzić z ich wykluczeniem ze
> społeczeństwa.

Znaczy przy 100% redystrybucji pozbędziemy się problemu wykluczenia? Błagam
Cię Marcinie. Urodziłem się w 1975 roku i dla mnie socjalizm jest synonimem
totalnej biedy i wykluczenia rzeszy ludzi. Teraz wykluczonych jest znacznie
mniej.

Uważam, że w walce z wykluczeniem, biedą, dysfuncyjnymi rodzinami
administracja państwowa ponosi ciągle porażkę z III sektorem, pomimo tego, że
posiada o wiele większy budżet. Skąd się biorą pieniądze fundacji Polsat,
Fundacji TP, Fundacji WOŚP. U mnie w szkole jest dziecko notorycznie bite
przez ojca. OPS jest zupełnie niewydolny, kompletnie. Zwracamy się z tym
problemem do Fundacji Dzieci Niczyje, która jest wspierana w dużej części
przez firmy (także przez KE i Urząd Miasta).

Naprawdę nie łączmy dobroczynności z redystrybucją podatków przez
administrację państwową. Używając bon motu Korwina: "W każdym systemie są
ludzie grzebiący w śmietnikach, ale w kapitaliżmie te śmietniki są
zasobniejsze".

--
hm Marcin Bednarski
parasol w harcerstwo.net