Re: [Czuwaj] Pobudka !!! / Nowy numer Pobudki (19) już jest!

Piotr Kowalczewski piotr.kowalczewski w gmail.com
Pią, 21 Lis 2008, 00:04:02 CET

maciek syska napisał:
> [...]

Dokładnie tak :). Wybór pomiędzy socjalizmem, a kapitalizmem jest jak
wybór pomiędzy:, czy być zdrowym i bogatym czy chorym i biednym.

działce, czy zetnę drzewo czy całą zabetonuję). Sprawiedliwością jest
stosowanie zasady: "Volenti non fit iniuria" (vide: przymus
ubezpieczeń). Itd.
W ogólności trzeba z reguły wziąć jakąkolwiek zasadę lewicowej
ideologii, odwrócić ją i to właśnie będzie sprawiedliwość :).
*
*>>A czy istnieje na tej planecie, wedlug Ciebie i powyzszych kryteriow,

Estonia - premier Mart Laar wziął książkę Friedmana "Wolny wybór",
przeczytał, wprowadził to co tam było napisane i dzięki temu Estonia
stała się
gospodarczym tygrysem.

Polska 20 lat temu - reformy Wilczka sprawiły, że Polska przez moment
była bardzo liberalnym gospodarczo krajem. Niskie podatki, prawie brak
koncesji,
biurokracja sprowadzona do minimum (założenie firmy, w porównaniu z
tym co jest dzisiaj, trwało chwilę).

Chile za Augusto Pinocheta (ja wiem, zaraz tu będą uwagi, że okrutny
dyktator to był - wydarzyło się tam wiele tragedii, oczywiście, jednak
była to cena za
zatrzymanie komunizmu; z doświadczenia wiadomo ile kosztuje komunizm,
więc cena ta była relatywnie niska). Pinochet wprowadzał reformy
również
pod wpływem Friedmana, było ogromnie dużo wolności gospodarczej i dwa
zakazane obszary: komunizm i faszyzm.

USA 100-150 lat temu -- te Stany wg konstytucji z kilkoma pierwszym
poprawkami. Ogromna wolność gospodarcza -- powiedzenie "od pucybuta do
milionera"
nie wzięło się przecież znikąd :).

Ja również :)

--