Re: [Czuwaj] Pobudka !!! / Nowy numer Pobudki (19) już jest!

Maciej Syska msyska w czarna13.pl
Pią, 21 Lis 2008, 01:43:59 CET

Piotr Kowalczewski pisze:
> "Kiedyś cena złota, srebra była kształtowana jak cena jabłek, kartofli,
> soli. Była kształtowana na rynku. Dzisiaj cena pieniądza kształtowana
> jest decyzją administracyjną. Alan Greenspan przedwczoraj zeznając w
> Kongresie powiedział: "Pomyliłem się. To jest dowód na upadek
> liberalizmu". Greenspan się przyznał. Ale on się przyznał, że to on się
> pomylił. Nie ma takiej doktryny liberalnej która mówi, że decyzja
> jednego faceta to jest mechanizm rynkowy. Bo to jest decyzja
> administracyjna."
>
> Polityka Greenspana związana z interwencjonizmem państwa była błędem.
> [...]
Pewnie, bo brak nadzoru finansowego jest najlepszym sposobem na
bezpieczeństwo depozytów. Natomiast likwidacja banku centralnego i
polityki monetarnej służy z kolei niskiej inflacji... Tak samo jest z
resztą z konkurencją, niewiele krajów na świecie jednak wpadło na to, że
najlepszy sposób na zapewnienie efektywnej konkurencji to likwidacja
organów antymonopolowych.

A likwidacja służby zdrowia służy zmniejszeniu ilości zachorowań , w
końcu organizm zasadniczo też się sam reguluje... :-D

Ja bym Panu Gwiazdowskiemu klasykiem odpowiedział:
http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,5901043,Balcerowicz__Kryzys_finansowy__czyli_chwila_prawdy.html
m.

No i jeszcze bardzo ciekawy artykuł Orłowskiego o przyczynach kryzysu:
http://wyborcza.pl/1,94564,5770885,Stan_swiata__czyli_dlaczego_to__co_sie_swietnie_dotad.html

pzdr,
m.