[Czuwaj] Pobudka !!! / Nowy numer Pobudki (19) już jest!

Piotr Kowalczewski piotr.kowalczewski w gmail.com
Pią, 21 Lis 2008, 01:26:41 CET

Rafał Suchocki napisał:
> [...]

Jest dokładnie odwrotnie - obecny kryzys jest doskonałym przykładem na
to, że koncepcje Friedmana (ale też Misesa, Rothbarda) są jedyną dobrą
drogą. Pozwolę sobie zacytować fragment wykładu dra Roberta
Gwiazdowskiego (centrum Adama Smitha) wygłoszonego niedawno na UŁ
(cały wykład dostępny na youtube). Dr Gwiazdowski, o przyczynach
kryzysu w USA, powiedział:

"Kiedyś cena złota, srebra była kształtowana jak cena jabłek, kartofli,
soli. Była kształtowana na rynku. Dzisiaj cena pieniądza kształtowana
jest decyzją administracyjną. Alan Greenspan przedwczoraj zeznając w
Kongresie powiedział: "Pomyliłem się. To jest dowód na upadek
liberalizmu". Greenspan się przyznał. Ale on się przyznał, że to on się
pomylił. Nie ma takiej doktryny liberalnej która mówi, że decyzja
jednego faceta to jest mechanizm rynkowy. Bo to jest decyzja
administracyjna."

Polityka Greenspana związana z interwencjonizmem państwa była błędem.
I kryzys wywołany przez ten interwencjonizm leczy się
następną państwową interwencją. Dziwne, prawda? :).

pozdrawiam:)

--
Piotr Kowalczewski tel.:506-170-113
http://pkow.pl